#1 Skrevet Februar 22, 2012 Har et problem med at bremseskivene på far min sin A6 05mod 3.0TDIQ rett og slett blir skeive etterhvert. Spesielt nå som det har vært drittvær et halvt år. De blir rett og slett for varme ved vanlig kjøring og så blir de alt for fort nedkjølt av drittværet vil jeg tro. Er det et alternativ til å finne noen uoriginale bremseskiver med ventilering? Dette vil vell gjør at skiven ikke blir fullt så varm til vanlig bruk. noen som har tips og triks. Begynner å bli lei av å skifte skiver. Skiftet sist for under et år siden. Skiver og klosser bak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 22, 2012 Hvis de blir for varme ved vanlig kjøring er det noe som ikke stemmer. Klossene går tregt i klaven, eller kaliper henger.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 22, 2012 Hvis de blir for varme ved vanlig kjøring er det noe som ikke stemmer. Klossene går tregt i klaven, eller kaliper henger.. Nei, ingenting som går treigt. Hadde den inne på jobb idag og alt beveger seg som det skal. Nå skal det sies at han bor 2km opp i fjellet holdt jeg på å si, og bilen blir jo brukt opp til hytta og ned så blir en del bremsing nedoverbakker osv når nesten et par tonn skal stoppe. Vet at de nyere modeller har fått ventilerte skiver nettopp pga dette problemet. Det er ikke sånn at de blir SYKT varme, men de blir varmere enn normalt på andre biler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 23, 2012 Hmm, ikke merket noen tendenser til dette på min. Nå kjører jeg ikke daglig en slik strekning, men er jevnlig hos svigers i Årdal med rimelig bratte nedstigninger fra fjellet. Bruker jo automaten aktivt og girer ned, men likevel.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 23, 2012 Dårlig hjullager? Kan medføre mye varmeutvikling 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 23, 2012 Ble skiftet hjullager bak for et halvt år siden. Aner at det kanskje kan være kast i navet eller noe sånt sa mekanikeren. Men for å finne ut av det må vi på med ny skiver for å ha noe å måle etter og SÅ mye plager det ikke siden skivene så og si er nesten helt nye. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...