#1 Skrevet Februar 22, 2012 Har fått en APU motor gratis av en kamerat, min bil er en -99 A4 1.8TQ som har AEB motor opprinnelig.. Kan jeg bruke denne APU motoren dersom jeg flytter over innsuget med gass spjeld osv fra AEB motoren til APU, siden AEB har wiregass, samt bruke AEB ledningsnett ellers på APU motoren? Hva annet må jeg evnt gjøre, hva er generellt ellers forsjellene på disse motorene? Tenker da og bruke alle elektroniske komponenter som LMM blant annet da denne er forsjellig fra AEB til APU motoren.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 27, 2012 Det skal gå heilt fint, einaste ein kan oppleve er at kontakter til kam/veivsensor er litt annerledes, men da skifter du berre over dei også. Blokk og topp skal vere lik på fester etc. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 27, 2012 Blir det ikke krøll, siden AEB er bigport og APU er smallport topp? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 2, 2012 mindre innsugshol i toppen, men boltefesta meina eg er heilt like, kan rissikere litt effekt tap. I verste fall er det berre å flytte over gass spjeldet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 2, 2012 APU har vel SAI også, så da må du i allefall blende av "innsuget" til dette på toppen. JEg ville flytta over toppen fra AEB-motoren om ikke den er horva.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...