Batterikode Sønnak i Audi A8!

Anbefalte innlegg

Har et Sønnak SB950 95 Ah,800A batteri i min A8 2005 mod. http://webshop-cs.tecdoc.net/sonnak/?user=sonnakno&pass=sonnakno# (det nederste på nettsiden)

Dukker stadig opp elektriske feil på bilen som kommer og går, så jeg lurer på om de som byttet batteri forrige gang ikke har lagt inn koden på batteriet, og comfortmodusen går litt i spinn : eek :

Hvor finner jeg denne koden til Sønnak batteriet??

Jeg har en 4E.

Finner ingen betegnelser på batteriet, mens på et Varta batteri til en A6 står koden på batteriet.

Er dette Sønnak batteriet egentlig originalt til Audi A8??

Egentlig er dette et problem for bilforhandeleren jeg kjøpte bilen av,siden den har vært sånn siden jeg kjøpte den i januar, men jeg tenkte kansje jeg kunne prøve å fikse det selv, hvis det var en lettvinn måte : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er mange som har liknende problemer når man bytter til uoriginale batterier på disse bilene med power management system. Man må visst benytte KUN originale batterier da disse visstnok har mye bedre spek enn de vanlige uoriginale batteriene....

Bruker man et uoriginalt batteri, så kommer man nok aldri til å få dette til å fungere skikkelig.

Søk på forumet her. Denne infoen har jeg fått fra Stian Frilseth her på forumet, og tror han har rimelig bra peil på emnet...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

man må bruke varta batteri da de har rett kode... Hvis ikke så har würt en overgangstabell med koder, slik at man får brukt sønnak...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.