Audi Allroad - styreenhet luftfjæring - død

Anbefalte innlegg

Hei.

Noen som har noen erfaring med døde styreenheter til luftfjæringa til A6 Allroad..? Gjelder en 2002 modell.

Feilkoden man får:

65535 - Internal Control Module Memory Error

00-00 - -

Har byttet styreenhet, kjøpte en brukt på ebay. Ny styreenhet fungerte en uke, i dag døde den også... kan jo tyde på en kortslutning i ledningsnettet eller noe antar jeg, men vet liksom ikke helt hvor jeg skal starte..

Gode tips er hjertelig velkomne! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tro du har en defekt styreenhet. Mener hørt at med denne koden er enheten ødelagt, regner med du har prøvd å slette koden ? Du kan jo prøve koble fra batteri,koble på og se om koden fremdeles er der ? Virket alt normalt hev/senk før du fikk denne koden ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har død styreenhet, feilkoden er permanent.. betyr vistnok at "minnet" i styreenheten er korrupt eller noe.

Har byttet styreenhet en gang - for en uke siden.. kan ikke fortsette å forbruke slike, men er litt vanskelig å feilsøke uten "oppegående" bil.. :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det samme styrenheten som styrer fjæring , ABS og ESP ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nope - styreenhet for luftfjæring sitter på venstre side bak trekket i "bagasjen".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har byttet styreenheten på min A6 med nivåregulering, hvordan kode den nye? Altså sette ny høyde, samt få slukket lampa. Boksen e helt ny

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.