Takluke Audi A3 2001 går ikke tilbake

Anbefalte innlegg

Heisann,

Vi har et problem med madammens Audi A3. I dag så tok hun opp takluken, for så å stenge den igjen. Men, den stenger seg ikke helt - det er ca 5-10cm igjen..?

Knappen kan vris helt til punktet "0", men den reagerer ikke på de to siste hakkene/stegene.

Noen som har noen formening?

Prøvd følgende:

Koble fra batteri.

Vri hit og dit.

Dunke forsiktig ved bryter.

Huff, og nå som det begynte å regne også : haha :: flau :: bh :

Hilsen,

Vegard

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal gå og lokke manuelt. er det en plugg du kan ta ut i taktrekket?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal sjekke når jeg kommer hjem - takk for tips. Er det noe som kan være ødelagt? Relé eller noe i den dur?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

siden det går litt igjen, så er det neppe et rele. kobl av batterie i ca 10 min, og pump på bremsepedalen 4-5 ganger, kobl på igjen og prøv. kan være at den har glemt grunninstillingen. det er ingen ulyder?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

siden det går litt igjen, så er det neppe et rele. kobl av batterie i ca 10 min, og pump på bremsepedalen 4-5 ganger, kobl på igjen og prøv. kan være at den har glemt grunninstillingen. det er ingen ulyder?

Merkelig nok hjalp det du sa der. Koblet fra batteriet tidligere i dag, men hjalp ikke. Så gikk ut nå og fulgte pedaltrykking o.l, det virket og luka er tilbake på plass!

Takker så mye:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problem på en S6 C4, kan denne oppskriften fungere på min bil å?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må jaggu bare spørre; Hvorfor nytter det å pumpe på pedalen?? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må jaggu bare spørre; Hvorfor nytter det å pumpe på pedalen?? :P

Lurer for så vidt jeg også på. Der hjalp, men gud veit hvorfor;-P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tømmer alle kondensatorer helt for strøm :) koble av batterie i seg selv i noen minutter trenger ikke hjelpe.. fordi kondensatorene er designet til og lagre strømmen, trykker du på bremsepedalen så tømmer du dem for strøm :)

bra det funket :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.