lekasje...trykktestet, dårlige bremser og lite ladetryk=O

Anbefalte innlegg

jeg forstår ingen ting...: bh :

bilen har hiddensprut og map-sensor og større turbo osv.

 

før ladet bilen 1,45. så ladet av og til, oftere og oftere kun 1,1, nå kun 1,1, litt træg opp dit.

 

jeg har satt trykk på en vakumslange fra innsugsmanifoilen som går til åndinga, fant eg liten sprekk, men reparerte det, og det ble tett. rett etter reprasjonen tok jeg en prøvetur, på vei ut til veien ble bremsene sykt gode, helt til første gasspådrag, da var bilen like teit. Så jeg tok å sjekka om reprasjonen min var ødelagt, men nei, like tett.

Jeg har satt trykk på slangen til bremsekraftforsterkeren, tett.

 

har gått igjennom slanger fra turbo til innsug, men kun blåst med munnen, tett på det jeg klarte å blåse=)

 

Tomgangen har blitt høyere å høyere for vær uke, på det værste så ligger tomgangen på 1500rpm og sviver litt ujevnt, (har letta svinghjul)

 

 

Noen som har noen tips? jeg vil ha fult trykk igjen: gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det a4 ? Ville nok satt trykk på en ic slange, å blåse med munnen blir litt moped ;)

 

prøv å blend resirk/dumpventil også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glemte å nevne at jeg har prøvd mbc. Det var rart at jeg skulle få skikkelige bremser

Etter testing. Høy tomgang svake bremser. Tyder ikke det på f.eks lekasje rundt innsugmanifoilen/etter gasspjeld?

 

A4 ja:)

Jeg skal prøve med blendet resirk snarest.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okay, satte trykk på hvor bremsekraftfordterkeren (denne er også tett) kommer inn, tettet for innsuget, alt bak spjellet er helt tett... Når bilen gikk, tok jeg av stikket til tomgangsregulatoren tomgangen forandret seg ikke, så jeg pusha litt med hånda på spjellet på utsiden, da gikk tomgangen ned (når jeg pusha var det motstand som ei fjær). Mens jeg holdt tomgangen nede putta jeg i stikket, da ville regulatoren å få opp tomgangen til 1600rpm igjen. Hvorfor vil bilen skru tomgangen så høyt? Var ikke så høy før=( føler meg snart fristet til å gjøre meg høy selv....

 

Ps. Har map-sensor, så om d skulle være lekasje mellom turbo og innsug, så trodde jeg ikke det skulle ha noe å si på tomgangen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå var jeg ute å lot bilen svive på tomgang, dro ut stikket til innsugstempføleren. da gikk tomgangen opp et par hundre omdreininger, så putta jeg den på plass og det sank ned litt igjen.

 

så dro jeg ut kontakten til lambda'n. Jeg merka INGEN forskjell, verken på tomgang eller ved rusing av motor.

 

 

 

er det noen her på forumet som vet hvordan motoren skal reagere når man drar ut ditt og datt? tips?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv aldri merket noen forskjell når jeg har plugget ut og inn lambda med motor i gang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

angående bremse problem. fra innsug til bremsekraft forsterker skal det gå en slange med tilbsakelsagsventil på, sikker på at denne slangen er på plass og at tilbakeslagsventilen er montert rett vei? som du sikkert vet er bremsekraftforsterkeren din avhenging av vakum for å fungere..

 

ellers tregt og for lavt ladetrykk kan jo være symtom på lekasje en plass. men med mindre du er en ræser på "blowjob", er det jo håpløst å blåse med munnen på let etter lekasjer da, bruk kompressor og 1,5 - 2 bar. pass på å ikke pøs på med mer, trykluft er ikke å tulle med når det er snakk om litt volum :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

haha.

slangen er på plass og ventilen er riktig vei. satte trykkluft på slangen også, helt tett.

kan legge til at ved kald motor sviver bilen rundt 1000rpm, så stiger den sakte etterhvert opp til 1600rpm mens den begynner å bli litt varm.

 

nå oppdaget jeg ved kaldt start, drog jeg ut kontakten til innsugstempen. etter å ha kjørt motoren varm, så var tomgangen nede på 1000rpm. så plugget jeg i kontakten og tomgangen ble høy igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.