#1 Skrevet April 12, 2005 Hva er rett dekktrykk for min bil med 235-35-19 ? Vurderer å sette vinterhjul(piggfri) på gammelhjula 18". blir vel 225-40-18 Noen som har erfaring med det? Blir det JÆVLIG på slaps og sånn...fremkommelighet blir vel ikke noe problem, men er litt redd for slapskjøring å sånn.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 12, 2005 Kjørte på 225/45 - 17 I vinter, å det var ingen problem. Ikke mye sne her, men litt var det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 12, 2005 Har ikke merket noe til problemer på slaps med mine 225/40-18, men de har en tendens til å slippe sideveis når det er skikkelig glatt. Dog; det er ikke helt nye dekk, og når det er skikkelig glatt så er ikke piggfridekk så veldig bra i alle fall... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 12, 2005 Dekktrykket har faktisk mye å si på kjøreegenskapene, så det jeg anbefaler deg er å kjøre innom en forhandler eller ett dekkverksted så får du opplyst hva som er rett trykk til din biltype. Når det gjelder piggfritt, hadde jeg for ett par år siden blizzak på min A4, men det var jo quattro på den, men det var meget gode dekk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 12, 2005 Hva er rett dekktrykk for min bil med 235-35-19 ? Vurderer å sette vinterhjul(piggfri) på gammelhjula 18". blir vel 225-40-18 Noen som har erfaring med det? Blir det JÆVLIG på slaps og sånn...fremkommelighet blir vel ikke noe problem, men er litt redd for slapskjøring å sånn.... Jeg har kjørt med 2,5 i både 225/40x18, 235/35x19 og 245/30x20. Dette har vist seg å være riktig på min bil. Lufttrykket har som nevnt en del med kjøreegenskapene og gjøre, så det er viktig med rett trykk. Prøv deg fram og følg med hvor dekket blir først slitt. Når det gjelder 18" vinterhjul så var det andre vinteren for min del. Jeg syntes det fungerer greit. Du må kanskje bruke hodet litt mere. Det er jo en del hardere dekk enn f.eks. 15" og 16". Rett dim. er som du sier 225/40x18. Skal jeg anbefale et dekk må det bli Nokian RSI. Dette er et H dekk, dvs. en del mykere en andre dekk i samme dim. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 12, 2005 skulle få nye pirelli piggfridekk for 1250kr stykke i dim. 225-40-18. dem hadde bare et sett igjen ifra vinteren. Koster egentlig 5700 + mva for 4. Har kjørt piggfritt i 3 år både på a4 med feilhjulsdrift og a6`n nå med quattro. syns det går veldig bra, selv om det er mye værforandringer her oppe,og sne på veien hele vinteren. Men det har vært med 15 og 16 tomshjul.....18 bli kanskje litt stort....meeen man får vel kanskje bare prøve 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...