Stoppe små rustflekker i å bli større?

Anbefalte innlegg

Har ett par små rustbobler helt innved pakingen i døra på kanalen min, har også litt rust der jekken har dunket oppi kanalen på min Golf III, finnes det ett stoff som jeg kan smøre på som midlertidig stopper større rustangrep? Har ikke råd til å levere bilen bort til sliping/sveising og lakking før om en stund.

 

Hva vil dette evt. koste og få gjordt proffesjonelt med garanti? er snakk om 2 rustflekker på ca 2cm i diameter, mer ikke kommet noe hull enda såvidt jeg vet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

MegaMetal selger et stoff som heter CanTrust, eller var det CantRust?

Ser ut som melk og påføres med pensel. Det korroderte området skal etterpå bli blåsvart av farge. Har tidligere brukt dette selv og er meget fornøyd. Området på kanalen kan du med fordel behandle med tectyl etterpå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor forhandles dette stoffet og kunne du for eks vært behjelpelig med rehabiliteringen av kanalen? ser du holder til her lokalt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det er små flekker du skal behandle, kan du få av meg. CanTrust selges fortrinnsvis til industrielle formål, men har skaffet meg en liten flaske. Tectyl har jeg også. Kom innom så kan du få låne med deg begge deler :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om været holder seg, kan du selvsagt fikse dette hos meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare småplukk ja, når har du evt. tid da? har aldri gjordt dette før så trenger litt veiledning, og hvor holder du evt. til?

lett og slipe dette vekk igjen så jeg får lakka det skikkelig opp igjen? litt trist å se en tectyl flekk hver gang jeg åpner døra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.