Usikker på dekkdim 20" b7, noen erfaringer?

Anbefalte innlegg

Jeg bestilte meg 20" vertini concave felger med ET 35 8,5x20 igår og usikker på om jeg skal kjøre på 235/30-20 eller 225/30-20?

 

Har sportsunderstell og senkeskåler forran. Vil ikke profilen bli veldig liten med 225/30-20? får vel litt mer "ballong" dekk med 235/30-20? greit å ha litt gummi, selvom det ikke blir allverdens ! :)

 

Prøvd å søkt å lest litt på forumet og får veldig varierte svar! Noen har syke dekkstørelser med sinnsykt breie felger og sier det ikke subber og noen har såvidt no størelse på dekka og sier det subber som faen :P

 

Noen som har noen gode forslag? :)

 

På forhånd takk !

 

Mvh Thor-Arne

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Marginalt men jeg ville kjørt ballong, 235/30-20 .....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, tror det blir 235/30-20 jeg går for:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

safere med 225, litt mer comfy med 235.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Safere? Med tanke på subbing? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får se hvordan det går! Bestilt 235/30-20, får se om det subber eller ikke:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må gjerne slenge ut et bilde når du får dette på bilen.

jeg har bestilt like felger men i 19" 8.5 foran og 9.5 bak med 235:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har 20/245/30 bak og 20/235/30 foran uten spacere. men det spørs veldig på ET på felgene da vetu. kjørte 20/ 225/30 før med 18mm spacer bak uten å subbe.ET 40.

 

20/245/30 ET 40 går ikke foran med 20" 9" felg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har kjørt 5 sesonger med 20" 8,5 ET 35 på min B7.

Kjørte først med 235.30.20, men har nå gått over til 225.30.20.

Bilen føltes veldig tung og sporete med 235 kontra 225. Når det gjelder forskjellen på hvor comfy dette er så er det så marginalt at eg har ikke mulighet til og merke forskjell.

Eg vil på det sterkeste anbefale deg 225 for kjøreopplevelsen sin del, du slipper og ratte som en gal for og holde deg på veien, og i tillegg ruller bilen lettere da du får rett rulleomkrets :)

 

Tom Rune, tar du sjangsen på at 4hjulstrekken holder med og kjøre forskjellige dimmer fremme og bak? Rulleomkretsen blir jo rimelig feil fremme kontra bak? Trodde ikke det var så mye toleranse på dette 4hjulstrekk systemet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke mye forskjell på disse

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekka i en dekk kalkulator nettopp og rulleomkretsen er ca 2 cm lengre på bakhjulene kontra fremhjulene. Eg vet ikke toleransene på hva systemet tåler, men om du har kjørt med dette uten problemer så går det nok fint :) Er ihvertfall en ting og tenke på med quattro :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekka i en dekk kalkulator nettopp og rulleomkretsen er ca 2 cm lengre på bakhjulene kontra fremhjulene. Eg vet ikke toleransene på hva systemet tåler, men om du har kjørt med dette uten problemer så går det nok fint :) Er ihvertfall en ting og tenke på med quattro :)

 

Det har gått helt fint. Dette skal jeg fysisk måle etterpå

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må gjerne slenge ut et bilde når du får dette på bilen.

jeg har bestilt like felger men i 19" 8.5 foran og 9.5 bak med 235:)

 

Skal få lagt ut bilde :) Veldig spent hvordan det blir !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk dekka igår, satan ... Ikke mye gummi ute å går :P kunne nok lett valgt 235/35-20! Håper parts and retards klarer å hoste opp felga i løpet av mars : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Marginalt men jeg ville kjørt ballong, 235/30-20 .....

 

: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.