Golf mk2 1990, ligger ledningssettet klart for grill med ekstralys?

Anbefalte innlegg

Kjøpt grill med ekstralys, er ledningssettet lagt opp "plug and play" framme ved lyktene når den har 2 lykter org.? Stemmer det at grillen sitter bare i klips? -Emre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grillen sitter bare i klips, ja. Løsne de oppe ved fronbtbjelken, så løsner de under av seg selv.

Om ledningsnettet sitter der alt varierer, men mange Golfer ble jo levert med doble lykter fra fabrikk, så det er stor sjans for at det er noen som tidligere har byttet til grill med enkle lykter. Se på grillen du har med doble lykter, så ser du hvordan kontakta du leter etter skal se ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, det ligger en løs kontakt og har totrinns lysbryter inne i bilen så satser på at det er de! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

som mass sier, så varierer det hvorvidt det er klart for ekstralyas eller ikke. finnes adapttre og og få tak i :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, det ligger en løs kontakt og har totrinns lysbryter inne i bilen så satser på at det er de! :)

Tenker du på tåkelysbryteren nå? Den har ihvertfall ingenting med ekstralysene å gjøre, for de er fjernlys:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

og den ligger klar på de fleste :) hvit plugg under ekspansjonstanken :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenker du på tåkelysbryteren nå? Den har ihvertfall ingenting med ekstralysene å gjøre, for de er fjernlys:)

Nei, selve lysbryteren har 3 trinn. Men det er en svart løs kontakt framme ved hovedlyktene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

og den ligger klar på de fleste :) hvit plugg under ekspansjonstanken :)

Denne er til tåkelysene, ikke til ekstralysene (fjernlys)

Jeg hadde en 90-modell, her var det også ferdig plugg til ekstralys. Den lå like ved hovedlyktene på hver side. En brun og en hvit ledning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

joa. men snakket gikk over på tåkelysbryteren, derfor poengterte jeg at det lå klart kabel :)

lå klart til ekstralys på min g2 syncro 90' også. dog ikke alle som har dette. mine tidligere 91/90' 2'er golfer hadde ikke ekstralys pluggene :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ligger ihvertfall en plugg ved hver hovedlykt så satser på at disse passer :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

om de kommer ut av H4 kontakta så JA. da har du det du treng :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det lå to plugger ved lykta på min 90-modell. Den ene jeg nevnte med hvit og brun ledning som er til ekstralys, en annen med tre ledninger, denne er til lyshøydejustering som ble påbudt i Tyskland i 1990.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

aha :) derfor jeg har dette på min 90 syncro som ble importert ja (høydejust) :) good to know

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, men min Golf var en norsk bil, og hadde ledningene til høydemotorene den også. Dog var det ingen motorer eller bryter der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okay. min er import. og har høydereguleringa intakt.. bråker noe helt infernaskt når det justeres :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fått hentet grillen nå og det var med adapter for ekstralysene (h3). Var 2 h4 koblinger, en hun og en han kontakt med hvit og brun ledning ut av han kontakten. Regner med at jeg bare kobler den han kontakten som er i bilen i hun kontakten som var med og han den nye han kontakten i hovedlykta igjen? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det kan du enkelt gjøre. Det samme var gjort på min, de originale ledningene som ble nevnt tidligere var ikke brukt på min bil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.