#1 Skrevet Februar 24, 2012 har ett rustfritt milltek eksosanlegg på min rs4 b5 som er ca 4 år gammelt. noen som har vært borti att det har sprekt rundt alle 4 rørene på bakre lyddemper? må bare sveise det så er ikke så stort problem men hva kan ha skjed her? dårlig kvalitet på milltek? 4år for ett rustfritt effektanlegg er vel for dårlig eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 25, 2012 Det hørtes ikke helt riktig ut nei, mitt mtm anlegg er ca 6år gammelt og er like helt. Trodde ikke at det var noe holdbarhetsdato på rustfritt stål Høres heller ut som en produksjonsfeil på den bakre potta di, iallefall hvis både rørene inn og ut har sprukket? Det er jo ikke noe belastning på de rørene bak en gang. Tipper det har skjedd ett eller annet med selve sveisingen, tilsatsmaterialet eller noe, slik at sveisene har blitt for harde i overflaten og har dermed fått tretthetsbrudd etter 4 år med utvidelse/sammentrekning, sammen med korrosjon fra salt og møkk. Jeg er ikke noe sveiseekspert, så dette er litt gjetting 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 25, 2012 Er ikke det livstisgaranti på Milltek da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 25, 2012 Det er ein kjent sak at milltek ikkje er det beste anlegget på markedet...... Men kvaliteten er stort sett greit, men er ikkje alltid heilt optimalt i forhold til tuning utover steg 1-3. Ikkje skyt meg, eg veit at det er mange i klubben som meiner at milltek er det beste i verden, eg er uenig. Du får prøve å få det reparert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 25, 2012 skal få det sveiset nå men det blir aldri milltek igjen for og si det sånn:-) kan jo sende dem en mail men tipper det ikke er noe garanti på det. bilen min er jo ikke hardt trimmet den med kun chip og milltek fra turbo og bak. syns jo det er temmelig dårlig når dem har sprekt rundt alle 4 rørene rett på utsiden av sveiseskjøtene. høres jo ut som en totentraktor nå:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 25, 2012 Helt klart noe som reklamasjon dekker spør du meg. Kontakt leverandør. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...