Audi 1.8TQS start problemer.

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg var på Voss i helgen og da fant min 1998 A4 1.8TQS ut at den ikke ville starte slik den pleier.

Problemet er følgende: Motoren starter i ca 1 sekund for så å dø ut (Hører et par klikk i noen rele'er). På neste forsøk starter den i ca 0,5 sek... Når jeg har prøvd noen ganger så starter den plutselig som om ingenting skulle ha skjedd... det er : bh : irriterende. Det samme skjer hvis bilen er varm.... når den først starter er det ingen ting å utsette på motoren...

 

Er det noen som veit hva problemet mitt er??? Lett å bli litt rød i toppen når man skal på jobb og slikt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt lednende problem på min.

Den ene var at tenningsmodulen var på vei til å gå.

Tilslutt fikk jeg aldri start på bilen...heller ingen feilmeldinger med vag-com

Den andre var hjernen som kødda....når jeg dunka på den stå stoppa dritten.

Loddet over og ingen problem etter det.

Fikk feil at hjernen var def...

 

Ville ha fått lest ut feilkoder i første omgang jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bor i Bergen og tenkte at en tur til BO-racing ikke er å unngå.. Dette høres ut som en skikkelig dyr affære...??

 

 

 

Har hatt lednende problem på min.

Den ene var at tenningsmodulen var på vei til å gå.

Tilslutt fikk jeg aldri start på bilen...heller ingen feilmeldinger med vag-com

Den andre var hjernen som kødda....når jeg dunka på den stå stoppa dritten.

Loddet over og ingen problem etter det.

Fikk feil at hjernen var def...

 

Ville ha fått lest ut feilkoder i første omgang jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bor i Bergen og tenkte at en tur til BO-racing ikke er å unngå.. Dette høres ut som en skikkelig dyr affære...??

Tenningsmodul koster rundt 1500.- så det er ikke alverdens....hjerne koster flesk, men min fikk jeg lodda da det var kun en dårlig lodding inne i den.

Men få lest ut feilkoder først så blir alt mye enklere å svare på:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg hadde samme feilen.. det er mulig du fikser feilen ved å lodde de ledningene skikkelig fast til de stikkerne som går inn i mottakerspolen... det er et veldig kjent problem med dårlig kontakt der.... jeg lodda det, og har ikke hatt et eneste problem etter det... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blinker startsperrelampa? Begynner å høre endel om det problemet her inne!! Har hatt det jeg og :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blinker startsperrelampa? Begynner å høre endel om det problemet her inne!! Har hatt det jeg og :)

 

 

Startsperre lyset i dashbordet lyser ikke mer enn noen sekunder slik det pleier. Jeg ringte til BO-racing i Bergen og de trodde det var en løs ledning i forbindelse med startsperren..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg hadde samme feilen.. det er mulig du fikser feilen ved å lodde de ledningene skikkelig fast til de stikkerne som går inn i mottakerspolen... det er et veldig kjent problem med dårlig kontakt der.... jeg lodda det, og har ikke hatt et eneste problem etter det... ;)

 

Hva skjer a?? Audi'n har daua!! hehe i dag startet den ikke i det hele tatt : mad : !!! Når du snakker om mottakerspolen tipper jeg du ligger et par hakk over min bil kunnskap. Hvis denne mottakerspolen ligger i sammenheng med startsperren så tipper jeg at BO-racing er rett vei å gå for meg.. Satser på at jeg får fyr på kjerra en siste gang slik at jeg kan kjøre den ned til doktoren.

Takk for tipset forresten. Jeg skal nevne det for Børge'n.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva skjer a?? Audi'n har daua!! hehe i dag startet den ikke i det hele tatt : mad : !!! Når du snakker om mottakerspolen tipper jeg du ligger et par hakk over min bil kunnskap. Hvis denne mottakerspolen ligger i sammenheng med startsperren så tipper jeg at BO-racing er rett vei å gå for meg.. Satser på at jeg får fyr på kjerra en siste gang slik at jeg kan kjøre den ned til doktoren.

Takk for tipset forresten. Jeg skal nevne det for Børge'n.

Hvis bilen oppfører seg normalt men bare ikke starter kan det være tenningsmodulen.....ligner fært på symtomene jeg hadde når min gikk i stykker.

Da får du ikke noen feilkoder heller.....men heldigvis en 5min jobb å sjekke det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis bilen oppfører seg normalt men bare ikke starter kan det være tenningsmodulen.....ligner fært på symtomene jeg hadde når min gikk i stykker.

Da får du ikke noen feilkoder heller.....men heldigvis en 5min jobb å sjekke det

 

Jeg håper ikke hele tenningsmodulen må byttes, men har jo ikke no valg hvis den er kaputt. Takk for alle tipsene dine.

Jeg er forresten en innflytter til Bergen fra Stathelle. Holder en Postgirobygget fest en gang i året der hjemme... Foreslår at du stiller og får deg noen kalde bayer som takk for hjelpen!!! : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg håper ikke hele tenningsmodulen må byttes, men har jo ikke no valg hvis den er kaputt. Takk for alle tipsene dine.

Jeg er forresten en innflytter til Bergen fra Stathelle. Holder en Postgirobygget fest en gang i året der hjemme... Foreslår at du stiller og får deg noen kalde bayer som takk for hjelpen!!! : ja :

Tenningsmodulen er en bit...sitter på luftfilterboksen din festet med to skruer og to plugger

Her er oppskrift på å feilsøke den hvis du har et multimeter

http://www.passatworld.com/forums/showthread.php?t=133976

desverre ingen bilder der, men ganske greit forklart.

 

OT: og jeg er en gammel utflytter fra Bergen : rolleyes

Postgirobygget kommer som vanlig de ja:)....regner med det er noen andre som kan spandere en bayer da, siden jeg har bursdag den dagen ;)

 

Du får si fra hva feilen er når du kommer så langt da....hadde du bodd her enda....hadde bilen din gått nå :nana:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva skjer a?? Audi'n har daua!! hehe i dag startet den ikke i det hele tatt : mad : !!! Når du snakker om mottakerspolen tipper jeg du ligger et par hakk over min bil kunnskap. Hvis denne mottakerspolen ligger i sammenheng med startsperren så tipper jeg at BO-racing er rett vei å gå for meg.. Satser på at jeg får fyr på kjerra en siste gang slik at jeg kan kjøre den ned til doktoren.

 

 

Takk for tipset forresten. Jeg skal nevne det for Børge'n.

 

Ja min ble bare værre å verre egentlig oxo.. Sleit med å få starte den til slutt.. Det billigste er vel kanskje å lodde de stikkerne fast skikkelig.. Den sitter bak på tenningslåsen.. En svart og en grønn leder om jeg ikke husker helt feil.. Må ha av de dekslene rundt rattstammen.. da sere du den lille stikkeren.. Del den, og lodd de fast.. (de er bare klemt rundt isolasjonen med små tagger inn gjennom isolasjonen...). Er ikke feilen der, kan det være som christian sier..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenningsmodulen er en bit...sitter på luftfilterboksen din festet med to skruer og to plugger

Her er oppskrift på å feilsøke den hvis du har et multimeter

http://www.passatworld.com/forums/showthread.php?t=133976

desverre ingen bilder der, men ganske greit forklart.

 

OT: og jeg er en gammel utflytter fra Bergen : rolleyes

Postgirobygget kommer som vanlig de ja:)....regner med det er noen andre som kan spandere en bayer da, siden jeg har bursdag den dagen ;)

 

Du får si fra hva feilen er når du kommer så langt da....hadde du bodd her enda....hadde bilen din gått nå :nana:

 

 

Takk for oppskrift :tilber: .. den er printet ut.. skal se om jeg får sjekket det i kveld... Jeg skal sende inn en mld med oppdatering!!

Lørdag 16. Juli er en varm dato for fest i Baklia 18 Stathelle.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for oppskrift :tilber: .. den er printet ut.. skal se om jeg får sjekket det i kveld... Jeg skal sende inn en mld med oppdatering!!

Lørdag 16. Juli er en varm dato for fest i Baklia 18 Stathelle.....

 

 

Ja nå har jeg friskmeldt startmodulen... voltmeteret ga utslag på alle punkter slik det var beskrevet i "feilsøkings manualen" jeg brukte... Har nå begynt å demontere plast rundt rattstammen for å finne noen løse ledninger slik han med Jetta'n har fortalt... Håper dette er løsningen...

Jeg har forresten hørt mye snakk om luftmengde føleren også..? Kan den være problemet tro?? Jeg hører ikke bensinpumpen lenger heller, men tipper den ikke starter fordi rørene står fulle av bensin.. Enig? eller er det rett og slett bensinpumpen som er den stygge djevelen som kødder med meg : bråk : ....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja nå har jeg friskmeldt startmodulen... voltmeteret ga utslag på alle punkter slik det var beskrevet i "feilsøkings manualen" jeg brukte... Har nå begynt å demontere plast rundt rattstammen for å finne noen løse ledninger slik han med Jetta'n har fortalt... Håper dette er løsningen...

Jeg har forresten hørt mye snakk om luftmengde føleren også..? Kan den være problemet tro?? Jeg hører ikke bensinpumpen lenger heller, men tipper den ikke starter fordi rørene står fulle av bensin.. Enig? eller er det rett og slett bensinpumpen som er den stygge djevelen som kødder med meg : bråk : ....

Luftmegdemåler skal ikke gjøre slik, skal egentlig få start på bilen selv med def LMM.

Kan jo slippe ut trykket i fuelrailen så har du fort sjekket om det er pga trykk i røra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Luftmegdemåler skal ikke gjøre slik, skal egentlig få start på bilen selv med def LMM.

Kan jo slippe ut trykket i fuelrailen så har du fort sjekket om det er pga trykk i røra.

 

 

Hvor finner jeg, og hvordan slipper jeg ut trykket fra fuelrailen da?? Jeg er jo ikke mer en 20% garasjemekaniker skjønner du... Lurer på om jeg skal stikke på fotballtrening og takle noen i knehøyde for å få ut aggresjonen :evil:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor finner jeg, og hvordan slipper jeg ut trykket fra fuelrailen da?? Jeg er jo ikke mer en 20% garasjemekaniker skjønner du... Lurer på om jeg skal stikke på fotballtrening og takle noen i knehøyde for å få ut aggresjonen :evil:

Fuelrailen sitter under plastlokket som dekker motoren

Den er blank og rund

Går to slanger inn på den tur/retur bensin

Det du kan gjøre er å løsnet på besintrykksregulatoren(den sitter bakerst på fuelrailen) og den er rund med en liten vacumslange som går inn på den.

Ta av klipset som den er festet med...så kan du vippe den ut med en tang eller lignede.

 

Men OBS...det kan jo være bra trykk på den så legg papir eller en fille over den når du skal ta den løs slik at besin ikke spruter over alt der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja nå har jeg friskmeldt startmodulen... voltmeteret ga utslag på alle punkter slik det var beskrevet i "feilsøkings manualen" jeg brukte... Har nå begynt å demontere plast rundt rattstammen for å finne noen løse ledninger slik han med Jetta'n har fortalt... Håper dette er løsningen...

Jeg har forresten hørt mye snakk om luftmengde føleren også..? Kan den være problemet tro?? Jeg hører ikke bensinpumpen lenger heller, men tipper den ikke starter fordi rørene står fulle av bensin.. Enig? eller er det rett og slett bensinpumpen som er den stygge djevelen som kødder med meg : bråk : ....

 

 

Du finner ikke noen løse ledninger.. Men det er muligens dårlig kontakt i den svarte pluggen du kommer til å se bak på tenningslåsen.. Ta ut den, del den og avmantle kablene og lodd på ledningene... Enkelt å greit.. Gjorde det selv på min på ca en time.. Litt smått, men med litt tolmodighet går det.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fuelrailen sitter under plastlokket som dekker motoren

Den er blank og rund

Går to slanger inn på den tur/retur bensin

Det du kan gjøre er å løsnet på besintrykksregulatoren(den sitter bakerst på fuelrailen) og den er rund med en liten vacumslange som går inn på den.

Ta av klipset som den er festet med...så kan du vippe den ut med en tang eller lignede.

 

Men OBS...det kan jo være bra trykk på den så legg papir eller en fille over den når du skal ta den løs slik at besin ikke spruter over alt der.

 

Jeg har prøvde i går å slippe trykket ut av fuelrailen uten stort hell. Den runde dingsen satt godt fast så jeg ble redd for å ødlegge noe der... Sjekket på en annen bil om bensinpumpen starter 2 ganger etter hverandre hvis man ikke starter bilen og den andre bilen startet ikke bensinpumpen 2 ganger... regner med at det samme er skjeddmed min.. Sjekket at det kom strøm ned til bensin pumpen og det gjorde det... Fikk tauet bilen ned til BO-racing i går... de får finne ut av det.. jeg har gitt opp!! Takk for hjelpen uansett. Jeg har jo hvertfall blitt litt klokere på denne bilen.... : syk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du finner ikke noen løse ledninger.. Men det er muligens dårlig kontakt i den svarte pluggen du kommer til å se bak på tenningslåsen.. Ta ut den, del den og avmantle kablene og lodd på ledningene... Enkelt å greit.. Gjorde det selv på min på ca en time.. Litt smått, men med litt tolmodighet går det.. ;)

 

Jeg fant frem til den svarte pluggen på tenningslåsen. Var vanvittig trangt nedi der... Fant ut at jeg mest sannsynlig ville gjøre mer skade enn godt hvis jeg tok ut ledningene der og feiget ut.. bilen står nå på BO-racing i Bergen. Håper de finner ut hva som er feilen.

Takk for hjelpen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har prøvde i går å slippe trykket ut av fuelrailen uten stort hell. Den runde dingsen satt godt fast så jeg ble redd for å ødlegge noe der... Sjekket på en annen bil om bensinpumpen starter 2 ganger etter hverandre hvis man ikke starter bilen og den andre bilen startet ikke bensinpumpen 2 ganger... regner med at det samme er skjeddmed min.. Sjekket at det kom strøm ned til bensin pumpen og det gjorde det... Fikk tauet bilen ned til BO-racing i går... de får finne ut av det.. jeg har gitt opp!! Takk for hjelpen uansett. Jeg har jo hvertfall blitt litt klokere på denne bilen.... : syk :

Etter at klipset er tatt av sitter den bare i o-ringen.

Så det hadde bare vært å dratt den ut i tilfelle.

 

Du får si fra hva BO finner ut når bilen er på veien igjen da....kjekt å vite hva feilen din er

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter at klipset er tatt av sitter den bare i o-ringen.

Så det hadde bare vært å dratt den ut i tilfelle.

 

Du får si fra hva BO finner ut når bilen er på veien igjen da....kjekt å vite hva feilen din er

 

Jeg har fått fikset bilen hos BO-racing.. De brukte 1,5 time på feilsøking, 0.75 time på å kapasitets teste bensin pumpen og 3,5 time på og bytte den... Total kost 7340 blanke norske kroner.. : eek : Jeg er litt rystet med nå murrer Audi'n som en katt igjen!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.