Rart problem med 2004 a4 1.9TDi

Anbefalte innlegg

Kompisen min har en 2004 a4 1.9TDi 105 HK stv.

I går lå han jevnt i 70Km/t så daua alle viserene i instrumentpanelet og han mista all motorkraft.

Radio fortsatte å spille og nødblink fungerte ellers var alt stein dødt.

Tok ut nøkkelen å gav den 5 minutt så starta den å fungerte som vanlig.

Jeg har en liten portabel diagnose sak. Fikk lest ut feilkoder på alt men fikk ikke kontakt med motoren med den. Får forøvrig kontakt på min egen motor på min 2.0TDi passat. Alt annet fikk jeg kontakt med.

I tillegg så sliter han med at temperaturen i motoren viser ustabil. Går ikke helt til topp men ligger på en rundt 75 grader. Når han kjører i lange nedoverbakker så synker temperaturen kraftig.

For meg høres dette ut som termostaten men han har ikke problem med at temperaturen stiger over 90grader heller så høres litt snodig ut vel?

noen som vet hvor termostaten sitter på denne bilen? Er det som på 2.5TDi'en at du nesten må av med regreima for å skifte den?

noen som har vært borti noe av dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde første problem på min, viste seg å vere eine plusskabel fra batteri som var laus. Termostaten har nok låst seg i fult åpent stille (eller så har den blitt fjerna). Da får du aldri idiell temp, og med ein gong du kjem i nedoverbakke vil du sjå eit voldsomt temperaturfall. på 1.9tdi så står den ganske enkelt til der slangen går ut av motoren og inn oppe på radiator, fort gjort å skifte

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar!

Er nok termostaten som er gåen ja..

Høres jo greit ut å skifte.... Bare mareritt på min gamle a6 husker jeg.

Siden radioen fortsatte å spille så kan det vel ikke være en løs plusskabel..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min var det 2 plusskabler som gjekk på batteriet, og kun ein som var laus, så der var det liv i mykje av det elektriske men motoren og instrument døde, ellers har ikkje eg peiling på kva det kan vere

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.