#1 Skrevet Februar 26, 2012 (endret) En AVJ som ikke lader som den skal etter skifte av turbo. byttet til en K04 istedet for den orginale K03. Er også en suselyd når den lader. Med vagcom så fikk jeg frem at den spør etter 1950 mbar men den får bare 1600 mbar. Når jeg leser av luftmengdemåler så får jeg at den drar gjennom max 116 g/s.. den skal vel ha noe sånt som ca 160-170 g/s om alt er i orden. på tomgang så er den stabil på 2.6 g/s det er sjekket for lekkasje men kan ikke finne noe... Hva mere kan være feil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 26, 2012 Vet ikke om det gjelder akkurat den motoren, men en klassiker ved dårligere lading etter turboskift er at man har kommet borti en av de tynne slangene så de har hoppet av. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 26, 2012 Vet ikke om det gjelder akkurat den motoren, men en klassiker ved dårligere lading etter turboskift er at man har kommet borti en av de tynne slangene så de har hoppet av. Alle ledninger skal være sjekket.. men det jeg stusser på: når den får for lite.. den får jo 0.35 bar for lite trykk.. og den har bare 116 g/s når den egenrlig skal ha 167-170.. skulle ikke den ha hatt 160-170g/s som den egentlig skal ha men for lite trykk om det hadde vært lekkasje? Eller er det jeg som tenker feil her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 27, 2012 OEM K04? Justert staget på vakuum klokka? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 27, 2012 OEM K04?Justert staget på vakuum klokka? er kina snurre, staget sto noe likens som på den gamle k03 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 27, 2012 Orginal downpipe? altså catalysator? kan være denne som er tett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 27, 2012 Orginal downpipe? altså catalysator? kan være denne som er tett ja, men funka fint med gamle turboen på 1,1 bar før den røyk. og er ikke noe problemer med å få turtall osv , virker bare som den mangler trykk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...