Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor vanskeligt d er og bytte råder?

Er d muligt og gjøre dette selv eller må man ha spesial verktøy??

Har en s2 3b-motor.

 

Har rs2 turbo og kjører 1,5bar ladetrykk, men chippen er laget for og kjøre 1.8bars trykk :D men er litt redde for rådene ryker ved dette trykket.

Har planer om og kjøre någen ganger på bane dette året og då får jo bilen mye bank, men d er gjerna i lange oppover bakker rådene er mest utsatt..

Eller tar eg heilt feil??

 

Takker for alle svar...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvor vanskeligt d er og bytte råder?

Er d muligt og gjøre dette selv eller må man ha spesial verktøy??

Har en s2 3b-motor.

 

Har rs2 turbo og kjører 1,5bar ladetrykk, men chippen er laget for og kjøre 1.8bars trykk :D men er litt redde for rådene ryker ved dette trykket.

Har planer om og kjøre någen ganger på bane dette året og då får jo bilen mye bank, men d er gjerna i lange oppover bakker rådene er mest utsatt..

Eller tar eg heilt feil??

 

Takker for alle svar...

 

Veit iallefall at på "PO" sine H-profilråder(selges av KRB) så sitter bukkene på disse med 12-kant, bare å bruke vanlig pipe med 12-kant, ellers er moment viktig...Fullt mulig å bytte selv.

Men har hørt noen rykter om att disse H-profil rådene er "retningsbestemte", kan være lurt å sjekke dette først, men sånt blir man informert om hvis man handler av seriøse forhandlere..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen har røket råder med 350hk oppsett mens andre har målt over 400hk og kjørt med det lenge uten at det har skjedd noe. Mye ligger i programmet. En RS2 turbo klarer vel ikke noe mer enn 350(ærlige)hk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bare erfaring ifra VW G60, og der er det en øvre grense på 300Hk når det kommer til rådene..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen har røket råder med 350hk oppsett mens andre har målt over 400hk og kjørt med det lenge uten at det har skjedd noe. Mye ligger i programmet. En RS2 turbo klarer vel ikke noe mer enn 350(ærlige)hk.

 

Programmet skal være bra. Var Egil på Es så laget d, men blei laget på en aen s2 og ingen biler er jo heilt like. Så d kan ver d ikke er like bra på min med tanke på at d er med orginal dyser. Og då ligge d heilt i grensen for ka dysene klare og gi og. Er vanskeligt og vite 100% at bilen ikje får tenningsbank bare med og hørre itte på motoren. Rådene fyke fort vist d er tenningsbank...

 

Har lest at någen har hatt 340hk på hjulå me rs2 turbo uten at eg ska sei eg e heilt sikker...

 

Vist rådene fyke, er d det samme som totalt motor havari??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Programmet skal være bra. Var Egil på Es så laget d, men blei laget på en aen s2 og ingen biler er jo heilt like. Så d kan ver d ikke er like bra på min med tanke på at d er med orginal dyser. Og då ligge d heilt i grensen for ka dysene klare og gi og. Er vanskeligt og vite 100% at bilen ikje får tenningsbank bare med og hørre itte på motoren. Rådene fyke fort vist d er tenningsbank...

 

Har lest at någen har hatt 340hk på hjulå me rs2 turbo uten at eg ska sei eg e heilt sikker...

 

Vist rådene fyke, er d det samme som totalt motor havari??

 

Rådene ryker som regel ved høyt turtall og da blir fort mer ødelagt. Jeg tror nok rådene vil holde ved 1,8 bar med RS2 turbo men det er et teoretisk svar. Tror ES Tuning vet hva de holder på med så programmet er nok bra. Men jeg ville vurdert RS2 dyser;) Har du bytta map sensor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å lade 1,8 bar med en stakkars RS2 turbo hørtes da sinnsykt mye ut. Den får nok ikke lange levetiden med et slikt trykk vil jeg tro...... : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ladet 1,9bar med kkk26/27... med orginale råder... : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

TS-racing satte inn turbonetics G50, chip 380 HK i min S4 ....det er standard råder på min....den lader 1.8 bar nå og kjørt med det i 3 uker .....går så det griner ennå det .....

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rådene ryker som regel ved høyt turtall og da blir fort mer ødelagt. Jeg tror nok rådene vil holde ved 1,8 bar med RS2 turbo men det er et teoretisk svar. Tror ES Tuning vet hva de holder på med så programmet er nok bra. Men jeg ville vurdert RS2 dyser;) Har du bytta map sensor?

 

Har større dyser, men chippen er laget for orginale dyser, så vist eg ska bytte te større så må eg få programert chippen om...

 

Har bytta mapsensor ja, så d er bare te og sette inn den trykkchippen så egentlig ska ver i sånn den lader 1,8bar :D

Men er litt redd for tenningsbank...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veit iallefall at på "PO" sine H-profilråder(selges av KRB) så sitter bukkene på disse med 12-kant, bare å bruke vanlig pipe med 12-kant, ellers er moment viktig...Fullt mulig å bytte selv.

Men har hørt noen rykter om att disse H-profil rådene er "retningsbestemte", kan være lurt å sjekke dette først, men sånt blir man informert om hvis man handler av seriøse forhandlere..

 

Får nåkk ta ut motoren og overhale den og bytte råder som neste vinter-prosjekt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har større dyser, men chippen er laget for orginale dyser, så vist eg ska bytte te større så må eg få programert chippen om...

 

Har bytta mapsensor ja, så d er bare te og sette inn den trykkchippen så egentlig ska ver i sånn den lader 1,8bar :D

Men er litt redd for tenningsbank...

 

Mener det finns bankesensor sett å få kjøpt. Vet litt lite om de men mener de skal være mye mer følsomme enn originale. Brukes i tillegg til originale. Mottakeren monteres på dashbord og gir beskjed ved banking. Som sagt så vet jeg lite om de, men er du veldig redd for banking så er jo det en mulighet. Hvor store dyser har du?

 

Jeg tror at viss du har RS2 dyser(el.tilnærmet) på 4-5bar bensintrykk og tester med bredbåndslambda og alt ser bra ut så får du ikke banking. Men pass på at bensinpumpa klarer å levere nok. Test med måler så er du sikker: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lest at någen har hatt 340hk på hjulå me rs2 turbo uten at eg ska sei eg e heilt sikker...

 

Vist rådene fyke, er d det samme som totalt motor havari??

 

Har 340 og 505nm i min ikke noe problem her i alle fall. kjører med orginal dyser med ekstra bensinpumpe, og justerbart bensintrykk(husker ikke trykker i farten) og 3 vars mapp sensor. funker som f... dette

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har 340 og 505nm i min ikke noe problem her i alle fall. kjører med orginal dyser med ekstra bensinpumpe, og justerbart bensintrykk(husker ikke trykker i farten) og 3 vars mapp sensor. funker som f... dette

 

Kjører med større bensinpumpe og dette er testet på en aen s2 og funket fint der. Eg får nåkk bare prøve og se, klare og hørre om motoren får tenningsbank som regel..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener det finns bankesensor sett å få kjøpt. Vet litt lite om de men mener de skal være mye mer følsomme enn originale. Brukes i tillegg til originale. Mottakeren monteres på dashbord og gir beskjed ved banking. Som sagt så vet jeg lite om de, men er du veldig redd for banking så er jo det en mulighet. Hvor store dyser har du?

 

Jeg tror at viss du har RS2 dyser(el.tilnærmet) på 4-5bar bensintrykk og tester med bredbåndslambda og alt ser bra ut så får du ikke banking. Men pass på at bensinpumpa klarer å levere nok. Test med måler så er du sikker: ja :

 

Hadde ikke vert dumt med ekstra bankesensor, vet du om någen plass d går ann og få tak i noen sånt?

 

Kjøre med orginal dyser

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Banking og påfølgende rådebøy er mye avhengig av programmet.......Husker selv jeg satt på med en kompis med en 90 mod 200 20v som monterte RS2 turbo på bilen sin. Den hadde KUN Digitech chip fra før. Den bøyde en råde på prøveturen og da ladet den cirka 1,6-1,7 bar. Men hvis du skal strekke deg oppimot 400-450 hk hadde jeg nok satset på et lite rådebytte. Koster cirka 5 lapper for råder fra Usa. Skikkelige h-profil-råder

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde ikke vert dumt med ekstra bankesensor, vet du om någen plass d går ann og få tak i noen sånt?

 

Kjøre med orginal dyser

 

http://www.msdignition.com/ har ihvertfall

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Banking og påfølgende rådebøy er mye avhengig av programmet.......Husker selv jeg satt på med en kompis med en 90 mod 200 20v som monterte RS2 turbo på bilen sin. Den hadde KUN Digitech chip fra før. Den bøyde en råde på prøveturen og da ladet den cirka 1,6-1,7 bar. Men hvis du skal strekke deg oppimot 400-450 hk hadde jeg nok satset på et lite rådebytte. Koster cirka 5 lapper for råder fra Usa. Skikkelige h-profil-råder

 

han kan jo aldri nerme seg 450 hk uansett med rs2 turbo og org dyser da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ts-racing satte i 550cc dyser, standard bensin pumpe, men med bensintrykk regulator 3 bar til mitt 380 HK kit....alt funker bra det (foreløpig) :)

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet ka trykk orginal bensintrykk regulator gir??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet ka trykk orginal bensintrykk regulator gir??

 

Er 4 bar på aby og aan ihvertfall

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Banking og påfølgende rådebøy er mye avhengig av programmet.......Husker selv jeg satt på med en kompis med en 90 mod 200 20v som monterte RS2 turbo på bilen sin. Den hadde KUN Digitech chip fra før. Den bøyde en råde på prøveturen og da ladet den cirka 1,6-1,7 bar. Men hvis du skal strekke deg oppimot 400-450 hk hadde jeg nok satset på et lite rådebytte. Koster cirka 5 lapper for råder fra Usa. Skikkelige h-profil-råder

 

Blir nåkk rådebytte te vinter. Vet du kor eg kan få tak i h-profil råder i Usa?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.