Stasis rustfri eksos m/high flow cat til Audi A4 B6/B7 manuell quattro

Anbefalte innlegg

Komplett rustfri Stasis eksosanlegg til Audi A4 B7 2.0 TFSI manuell quattro - 6000kr.

Følgende inngår:

Kjøpt fra europaparts.com i august 2011, montert i oktober og tatt av igjen i januar 2012. Barna mine syntes det bråkte alt for mye, jeg ble anbefalt å sveise skjøtene da jeg fikk det montert fordi rustfritt utvider seg med varme og antar det kunne gjort en forskjell.

Jeg har nå BSR Stage 3 eksos med downpipe og sportskat. Bilen føles matt og det merkes godt at BSR ikke har samme fløde. (Kun subjektivt så klart, men ikke noen tvil om det...) Ladetrykk kommer senere og bilen har ikke samme sprut mot rødlinjen.

Jeg har fått mange komplimenter for finishen; blankt rustfritt stål med pene sveisesømmer. Den har en forseggjort 3" downpipe frem til den deler seg under girspaken. Derfra er det dobbel 2,5" med rette rørgater og myke bend hele veien bakover.

Anlegget er markedsføres til B7 2.0T manuell quattro, men jeg har blitt fortalt at det også passer B6 1.8TQ manuell. Eksosen vi tok av min B7 2.0 TFSI står nå på en B6 1.8TQ manuell. Eneste forskjell er at B7 eksosen har 5 cm lengre sluttrør - Stasis-eksoen har løse haler slik at du kan justere lengden slik du vil.

Denne eksosen passer for deg som er ute etter høy flow og tåler mer lyd enn orignal.

Stertmann Motorsport selger dette anlegget på kampanje for rundt 11.500 svenske; uten katalysator. Jeg ber om NOK 6000 inkl katalysator.

stasis and 034 hfc 1.jpg

stasis and 034 hfc 2.jpg

stasis and 034 hfc 4.jpg

stasis and 034 hfc 5.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merkelig, er det bare min ipad eller vises ikke teksten i tapatalk? Noen ipadbrukere som kan se meldingen over?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette passer vell ikke en B7 1.8tq vell? mener jeg har hørt at det ikke går.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stasis er amerikansk, så de forholder seg bare til B7 2.0T. De produserte en eksos for B6 1.8T en stund, men den har gått ut. Beskrivelsen er lik på B6 og B7 eksosene deres, og delenummeret er EX1-A4B6 og EX1-A4B7.

B7 2.0TQ 6-gir manuell originalanlegget mitt står på en B6 1.8TQ 6-gir manuell nå, og det er helt likt. Vi håpte den skulle være litt grovere, men etter mye måling mellom dem konkluderte vi at hele eksosen er helt lik med unntak av lengden på endestussene. Diameter, form og merking (eberspracher) er lik på B6 1.8T og B7 2.0T.

Men jeg er ikke sikker på om katalysatoren passer, for det er større flens på turboen. 034 motorsport tilbyr forskjellig HFC for B5/B6 1.8T og B7 2.0T.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

audi-a4-b7-2-0t-stasis-exhaust-034motors

Fortsatt til salgs!

Rustfri Stasis 2,5" eksos. Stasis whitepaper her.

Rustfri downpipe (3" kniper til 2,5" på ett punkt).

Rustfri 034 high flow cat (ligner original i størrelse og plassering).

Spacer til O2 sonde i tilfelle motorlampe (ikke nødvendig på min bil, tross helt ny sonde).

Alle bolter og pakninger (brukt).

Detaljert monteringsanvisning med bilder finner du her

Kan være interessert i bytte i noen fine 18" felger, B6/B7 fmic eller andre forslag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har formening om dette vil passe på B7 2.0TDI q manuell ? Skjønner at det ikke vil være bolton på turboen, men burde vel passe ellers ?

Jan Brede

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilene er like så det passer frem til et sted nær turboen i hvert fall. Det er vel en annen katalysator, om turboen i det hele tatt er plassert på samme sted.

Kan kanskje gå an å dele eksosen? Tipper det går an å skjøte katen og downpipen med bakre halvdelen av en org eksos, men det må lages en overgang fra 3" til 55mm... litt forskjell...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en 2004 modell B6/8E sedan 1,8 TQ 163 hk med 6 trinns kasse. Noen formening om anlegget vil passe på bilen min. Går det evt. (hvis det passer) ann å få sendt det hit til meg hvis du ikke har solgt det ennå. Er veldig interessert :) Ring meg gjerne på tlf 91149014.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo Rune, sendte nettopp 034 en mail for å høre hva de tror om katalysatoren.

Lagt til etter 3 Days:

Har ikke fått svar fra 034, men ser at Miltek og Bosal også tilbyr ulike katalysatorer for B6 1.8T og B7 2.0T så jeg tror ikke den passer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=36462711

Eksos uten downpipe er solgt til bil med automatkasse så jeg har igjen 034 motorsport 250-cellers sportskat og rustfri 3" downpipe omtrent til girspaken. Ettersom downpipen tilhører akkurat denne spesielle eksosen må det lages overgang til din eksos, enten den er original eller effektanlegg.

Om noen har lyst på hele anlegget og er kjapt ute er det fortsatt en mulighet... ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.