#1 Skrevet Februar 28, 2012 Hei alle sammen :-) Jeg har en Passat 2.0 tdi 170 hester Passat 2009 modell. Dette er den andre Passaten jeg eier og er storfornøyd med bilen.....men jeg har ett stort problem som jeg ikke vet hvordan jeg skal løse. Håper noen her kan komme med ett tips eller fem :-) Det som er problemet er at jeg vasket motorrommet for ca. 5 måneder siden med høytrykkspyler. Holdt den minst 80-100 cm fra motoren under selve vasken. Resultatet er at bilen med jevne mellomrom ikke vil starte. Når jeg sier med jevne mellomrom så har dette skjedd ca. 3-4 ganger på 5 måneder. Når jeg prøver å starte bilen blinker alle lys i dashbordet men ingenting skjer. Det virker som om den ikke får nok strøm. For å løse problemet så er det frem med startkabler og kobler den til kona sin bil og vips så starter den. Så er problemer løst (imidlertid dessverre). Det jeg ikke liker at jeg jeg aldri helt vet om den vil starte. Til nå har det ikke vært ett problem siden det kun har skjedd hjemme i gården, men hva hvis jeg står på fjellet og ingen andre biler er der som kan hjelpe meg? Jeg vet jo ikke om det var vasken som var problemet, men var innom Møller på Forus og de viste egentlig heller ikke hva problemet var. De mente uansett at jeg ikke burde vaske motoren slik som jeg hadde gjort. Er forsåvidt enig men på den andre siden så har jeg gjort dette i alle år og til også min kones bil (2010 modell) har fått den behandlingen. Kan jo si at motorene alltid har vært skinnende rene :-) De de sa på Møller var at kanskje batteriene var dårlige og endte opp med å kjøpe en batterilader. Gikk hjem og koblet til laderen og ladet opp batteriene (de var nesten fulle så det gikk raskt), men problemet er ikke borte. Er det noen her som kan ha en ide om hva som kan være feil og hvordan jeg kan løse dette? Håper noen "gidder" å legge inn svar her :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 28, 2012 Ca.06-08 mod. Passat har hatt litt problemer med motorledningsnett... Var borti ett tilfelle sjæl.. Tok motorvask etter service,kjørte bilen ut å parkerte den! Kunden kommer å henter bil og den vil ikke starte.... Sjekk plastgjenomføringen som alle ledninger til motor går igjennom,den går ned fra Venstre rammevange,forbi starter,over girkassa og opp til motor rundt ved der oljefilter sitter! For kontroll av ledningsnett må luftfilter boks demont. Sjekk hver enkelt ledning i plastgj.føringa,noen ledninger kan gnisse i hverandre og lage krøll, mens andre er nesten irra i støkker... Har ikke sett detta probleme ennå på 09mod. ,men er kansje værdt å ta en kikk der... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...