Motorbytte fra 2,8 til 2,7 biturbo i en A4 B5.

Anbefalte innlegg

Jeg går nå med planer om å bytte ut min A3 1,8t etter at jeg ble helfrelst av quattro systemet i vinter, da jeg kjørte min onkel sin A4 1,8TQ med 200 HK (B6). Jeg har egentlig lyst på en s4 men denne bilen kan jeg bare glemme å få forsikring til de neste 10 årene. Som en konsekvens av dette tenkte jeg å kjøpe en A4 2,8Q og bytte motor til en 2,7 biturbo. Jeg mener å ha lest om denne typen motorbytter før på http://www.vwvortex.com/ men nå finner jeg ikke igjen tråden(e) som omhandler dette temaet. Derfor lurte jeg på om det var noen her på forumet som kunne hjelpe. Er det noen her på forumet som har erfaring med et slikt motorbytte?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det eneste jeg vet er at ett par har gjort dette i Passat i USA og det er visst seriøst mye arbeid.... Og for den så er jo 2.8 egentlig ett relativt dyrt utgangspunkt, spørs om ikke en 1.8 Quattro er bedre egenet for formålet selv om motorfester o.l. blir litt mer arbeid.

 

Og uansett hadde det vært meg så hadde jeg heller gjort det med Passat fremfor A4, da en Passat 2.7T er noe helt unikt på disse kanter, mens en A4 2.7T bare blir en ombygd S4 :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har nok rett i at dette er en dyr løsning. Tanken var å kjøpe en litt sliten 2,8Q og ”flytte” delene fra en lettere deformert s4. Har sett at disse koster 6000-7000 euro på mobile.de. Årsaken til at jeg tenkte på en slik ”transplantasjon” var at jeg mener å ha lest i en tråd at festene til motor og girkasse er like på 2,8 og s4.

Når 2,7 literen i S4 passer, så passer vel 2,7 literen fra RS4 også? Bare en tanke.

 

Har du en link til noen som har bygget om en passat til 2,7?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.