Audi S4 -93 Sentrallås/Alarm problemer

Anbefalte innlegg

Hei,

har en S4 -93 modell med litt problematisk sentrallås.

Når jeg låser OPP bilen, går låsen først opp, så ned igjen med en gang, altså låser alle dørene seg, men alarmen forblir av, og når jeg låser bilen går alle låsene opp, men alarmen forblir på, og får derfor heller ikke start på bilen.

Det jeg må gjøre for å komme meg inn i bilen er å holde nøkkelen i låse-opp-posisjon mens jeg åpner døra. Alle andre dører forblir låst.

Problemet har vært litt sporadisk, men i det siste har det vært sånn så og si hele tiden.

Noen som vet hva det kan være? Skjer det samme uansett om jeg låser opp fra pasasjerdør eller førerdør.

Bilen har egentlig også fjernstyrt sentrallås, og denne fungerer heller ikke for øyeblikket.

Mistenker en mikrobryter på en vakum-mekanisme eller lignende?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ville prøvd å juster vacum mekanismen i døra, mulig den er litt for følsom

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis låsen går opp, for så ned igjen med en gang så er det som regel fordi signalet til sentrallåsen ikke er langt nok. Dette er et problem man typisk kan få med alarmer hvis de har mista innstillingene sine.

Men er ikke sikker på at akkurat dette er ditt problem, men ville begynt med å prøve å finne ut hvorfor ikke "åpne" signalet holder

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde en del problemer med sentrallåsen min og alarmen. dog defa, hadde ca samme symptomer som deg, da hjalp det med en programvareoppgradering. så var alt fin igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet ikke om det er original alarm eller ei, fjernstyrt sentrallåsen er iallefall original. Vet ikke om man fikk original alarm på s4?

Når jeg låsern kommer det iallefall et "bipp", og når alarmen går blir det et helvetes leven med alle 4 blinkers på.

Mulig å oppgradere programvaren på den? Hvordan gjør jeg det?

Hvor sitter enheten?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet ikke om det er original alarm eller ei, fjernstyrt sentrallåsen er iallefall original. Vet ikke om man fikk original alarm på s4?

Når jeg låsern kommer det iallefall et "bipp", og når alarmen går blir det et helvetes leven med alle 4 blinkers på.

Mulig å oppgradere programvaren på den? Hvordan gjør jeg det?

Hvor sitter enheten?

Det er tvilsomt noe galt med programvaren på alarmen da den sikkert har fungert i x antall år... Er det en defa alarm så er det snakk om å sette rette innstillinger. Dvs. finn alarmen og slå opp i bruksanvisninga så ordner det seg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

når jeg kjøpte bilen min så var det montert noe tyske greier som jeg ikke fant ut hva var.. så klikka jo fjernkontrollen å startsperra klikka.. møller kunne ikke hjelpe meg.. de kunne godt bruke 2-3 arbeidsdager på å få start på bilen igjen osv..så det ble å rive ut hele greia å få montert defa i stedet..

enheten tror jeg kan sitte under dekselet under rattstammen.... da kan du jo kanskje se hvilket merke det er?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åssen skal jeg vite om det er en defa eller no annet når jeg ikke har no dokumentasjon på det?

Og hvor pleier den evt. å sitte?

EDIT: Bent-Arne, skal ta en titt under der jeg! :) Takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.