Anbefalte innlegg

Hei,

lurer på om S4 -93 AAN har nivåføler for olje, eller om den kun har oljetrykksføler?

Her om dagen hadde jeg nesten kjørt bilen helt tom for olje, var så og si ikke en dråpe på peilepinnen, og hadde ikke fått noe som helst varsel om dette i Autocheck.

Merket det ved at oljetrykket var noe varierende i instrumentene.

Om jeg derimot ikke starter bilen, men slår på tenninga, får jeg alltid opp en rød oljelampe i Autocheck etter ca. 10-20sek, men regner med dette er normalt da bilen ikke har oljetrykk.

MVH

Petter

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kun trykkføler på på AAN ja, som nevnt over her. Disse kan ha en tendens til å lekke litt hvis de er gåen.

Jeg bytta min nylig, og der forsvant oljelekasjen:) Merka det bare tilfeldig, en ganske grei dam under bilen når jeg rygget ut av garagen. Er en hvit gummihette over denne, sitter på "førersiden av blokka", under innsuget. Litt trangt å komme til, men med lommelykt ser du den..

Ettermontert trykk instrument?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

S4 har originalt ein oljetrykksmåler istedenfor voltmeter som S6 har.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja er original måler jeg snakker om.. Mistenker at lekkasjen rett og slett kommer fra en sliten turbo, da det lå rimelig mye olje i "michelin"-slangen når jeg bytta den for ikke lenge siden. Så får vel bytte turbo. Men da takker jeg så meget for hjelpelige svar.

LØST.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.