Vanskelig start (2.6 / ABC)

Anbefalte innlegg

Hei, A6'en har vært litt vanskelig å få start på i det siste :(. Når motoren er kald må den kjinnes ganske lenge før den fyrer, men når den først er i gang snurrer den perfekt. Har lest på forumet at det kan være vanntemperaturføleren eller kaldstartsdysa som tuller. Tenkte å måle ECT'en først, men vil ikke temperaturen i instrumentpanelet vise tullete målinger hvis denne er gåen, eller er det to forskjellige følere :confused: ??

 

Dette problemet har oppstått plutselig for noen dager siden (uvist akkurat når, da dette er en konebil : rolleyes ), men det har alltid vært nødvendig å kjinne motoren 1-2 sekunder lenger enn det som føles normalt..

 

Noen som har en ide om hva som kan være galt??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har testet motstanden i vanntemperaturføleren (ECT) nå og den fungerer fint.

 

Noen som har forslag på hvor jeg skal begynne å lete etter feilen da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være mye forskjellig. Mitt tips er at du stikker ned på albjerk og skriver ut feilmeldinger i VAG-COM så finner du svaret med engang. Koster 316,-

Vi må få oss VAG-COM snart forresten, noen som vet om kablene er de samme til 96 A4 og 96 A6?

Har akkurat hatt min der nede og jeg må bytte LMM og lambdasonde.

 

Så A6'n ble konebilen ja : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får vel svinge innom Albjerk ja :) .

 

Jeg tror faktisk det er samme kabler, med eller uten OBD2 2x2 overgang. Har OBD2-kabel liggende hvis du har lyst til å forsøke, jeg har dessverre ikke hatt noe hell med å få VAG-COM (Shareware versjonen) til å funke ennå :( . Hadde jo vært kult å kunne lest ut dette selv, ligger litt prinsipp i å kunne fikse selv også : smil : .

 

A6-en ble konebil ja, får begynne å kikke etter Golf-erstatning til meg etter hvert : rolleyes .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke garantere at det er lik OBD standard på tidligere Audi/VW, men

fom 2000 er alle EU biler laget med OBD-2 standard på interfacet i J1962

pluggen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det. I USA tror jeg bilene har OBD2 J1962-interfacet tilbake til 1996, men i europeiske modeller er det litt varierende? Min har iallefall 2x2-interfacet, som etter jeg forstår bare er kompatibel med J1962-interfacet via en overgang. Har mekket denne selv, men fungerer som sagt ikke spesielt bra ennå : rolleyes.

 

Samler for tiden mer pågangsmot for nye runder med OBD2-krangling :touche:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.