oppgradering av bremser på S6 fjærben ???

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har nå fått tak i S6 2.2t (1995-97 modell) fjærben som jeg skal sette på min S4 sedan 1992 modell. Har nye standard 313 x YY mm skiver som jeg skal bruke redstuff klosser på...

 

...men har egentlig mere lyst på større kalippere, skiver og klosser, noe alle brembo, RS2 (de passer vel ikke på s6 fjærben), movit ??

 

Noen som har erfaringer med oppgraderinger til "bedre" bremser på s6 fjærbenene og hva som passer ??? så er jeg veldig takknemlig....

Mulig å få tak brukte ting her under 10k ???

 

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

 

Har kikket der, men finner ikke helt ut av det. Kan se at noen porsche kalippere passer til ufo bilen vår:) ...men finner ikke ut hvordan jeg får kjøpt stuffet på :)

 

...men jeg vil gjerne kjøpe kalippere brukt eller ny som passer rett på S6 fjærbenene (eller s4 hvis de mulig da ?? )....

 

kunne tenke meg noe i størrelse orden RS2, slik at jeg kan bruke ca 330 mm skiver....kan jeg bruke 330 mm på S6 kalipperne ? Jeg hører gjerne på hva folket har montert på sine biler :)

 

Skulle jeg få tak ett annet sett, så skal jeg nok selge mine kalippere og skiver...

 

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel slik at du må melde deg inn i BIRA først, 20 dollar tror jeg, så kan du kjøpe BIRA-braketter for å montere andre kalippere, resten må du skaffe selv.

 

BIRA supplies members with the brackets only; all other parts must be obtained by each member individually.

 

However, as a member you will have access to our Members Only area of the web site, which will give you access to a full parts list, including parts numbers and retail prices. We also have worked with a few dealers to offer discounts to BIRA members for all the parts you need, as well as deals with aftermarket suppliers for items such as pads, rotors, and brake lines.

 

The most recent member feedback shows that the System 1 setup can be installed for about $1100 complete, including the membership, brackets, all factory parts, and stainless steel brake lines.

 

http://www.bira.org/info_main.html

 

Skulle bli rundt 7-7500,- hvis du kjøper alt i USA (uten frakt og moms da...)

 

Ellers står det vel litt her også : http://www.urs4.com/technical/brakes/UrS4_brakes.html

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Roy:

 

Ser det nå ja....men er disse bracketene godkjente ? ..kanskje jeg skal lese litt mere nøye hva som står der før jeg kaster ut spørsmål :) hehe

 

Skal også se litt nærmere på den andre linken din....jeg er livredd for at ting ikke skal passe bilen/fjærbenene....

 

takk !!

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Roy:

 

Ser det nå ja....men er disse bracketene godkjente ? ..kanskje jeg skal lese litt mere nøye hva som står der før jeg kaster ut spørsmål :) hehe

 

Skal også se litt nærmere på den andre linken din....jeg er livredd for at ting ikke skal passe bilen/fjærbenene....

 

takk !!

 

 

Robert

 

Godkjente er de nok ikke, men er noen av de brakettene som andre firma selger godkjente da? Mov'it sine er vel TUV godkjente, og de har vel sett som passer til både S4'UFO og S6 fjærbein? Men det koster det også, er vel ca. 2300-2400 euro.

http://www.peansweden.com/movit2003.pdf

http://www.movit-scandinavia.com

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som er dritt med BIRA er at de må ha fått inn 10 ordre hvis ikke blir ikke det produsert.........slik jeg har forstått det iallfall. Sist jeg sjekket hadde de fått inn 3 ordrer på like mange mnder...... :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Æsjda, da blir vel det kanskje ikke aktuelt nei.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Æsjda, da blir vel det kanskje ikke aktuelt nei.
Husker ikke helt opplegget til BIRA men mener på det var noe med at de må inn min. 10 (eller 20 ?) ordrer for at de skal produsere de adapterne. Ellers vil det bli så dyrt å produsere de.......men dette skal jeg ikke si noe hverken til eller fra om. Jeg mailet litt frem og tilbake med de men slo det iallfall fra meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

samme her....hvis man må vente i flere måneder og ikke minst ubestemt tid, så blir det nok ikke aktuelt...

 

får leite litt til og se om jeg kommer over ett bra bremsekit ellers så får jeg kjøpe meg slisset S6 skiver sammen med redstuff klossene ...

 

Noen som veit om redstuff klosser passer best på EBC skivene eller om de også kan brukes på Black diamond skivene (hos blant annet kollevold) ? Det funker, men tenkte kanskje ferrode er best beregnet på black diamond skivene ...

 

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakket med kollevold nå.

 

S4 kittet var til nyere S4 :(

 

Kjøper man kalipper, bremser og klosser løst blir det ca 13-14k med 330 mm skiver. Det er da alcon kit. Så måtte man ha bracketer og skive feste, ca 5-6k trodde dem. Nevnte en motorsport skole på elverum som kunne lage slike, men de er sikkert ikke godkjente da. Da har man konge sett til under 20k.

 

Godkjente sett så blir det fort 30k .....skal sjekke med dahlbeck og powerzone nå... jeg vil ha ordentlig bremsekit, 330 mm til S4 min hjelp !!:) hehe

 

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mail fra MOVIT:

 

Thanks for your request!

MOVIT Scandinavia can offer you following brake setup for your Audi S4 Typ

4A/C4 nicht mit V8 Bremse (08.91 - 06.94).

 

Front brakes

322x32 kit with 4 piston calipers cost 2600 EUR net

342x34 kit with 4 piston calipers cost 3000 EUR net

 

The kit includes:

Rotors with cast holes and ventilation slots, aluminium hats, calipers,

brake pads, brackets, steel braided brake lines and more

 

For discount on your brakes please reply to this e-mail with history and

tell us some more about your car. What you intend to use the car for,

track racing, car styling or just for safety!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Roy:

Takk for svar ...

Med toll så blir det tett opp mot 22-23k da ...eller er det med toll ???

 

Passer disse bolt-on på S4 fjærbenene ??

 

 

 

Snakket med dahlbeck racing nå.

De har 2 sett til S4 1992 modell

 

Del A: en med S6 pluss bremser, som er omtrent som EBC/black diamond skiver 313 mm og redstuff klosser. Dette kostet 25k SEK. Her måtte dem slipe av noe på S4 fjærbenene...

Del B: var movit sett tror jeg til 30k sek.

 

 

Så ringte jeg ProTrim

http://www.protrim.no/om_index.shtml

 

De skulle ha 4-5k for bracketer og skive feste. Dvs man da kjøpe alcon 330 mm bremsekit til 18-19k, dvs ca 23k totalt ....men da har du ikke godkjennings papirer da :(

 

 

rundt 20k er greit, da kan jeg selge S6 bremsekittet mitt og da blir det ikke så ille ...men 30k syns jeg er litt i det meste laget ....

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakket med protrim og han mente de hadde porsche sett til bilen min. porsche skiver, kalipper, bracketter og klosser. 323 x 30(32) til 18k. Han skulle sjekke om disse passet innen en time.

Nå får jeg bare be om at settet passer på bilen min :-)))

 

iså tilfelle har jeg s6 bremsesett til salgs:)

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten toll ja, men bor du nært Sverige løser du dette ved å få det sendt poste restante til et svenskt postkontor ved grensen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm..har tenkt å oppgradere bort ufoane mine eg og..men d virka jo veldi dyr..men tenkte då mer på det settet som eg leste om i denne trådene her

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=18039&highlight=ufo

 

men det er vel kansje ikkje godkjent?! blir uansett ikkje nå i vår at eg kommer til å gjere dette..

 

 

Leste tråden ....pris på 14k er jo veldig billige !!...bolt-on også !! hmmm....i tillegg var 345 mm skiver ...det var digert. Normalt koster kalippere til 345 mm skiver bortimot 5-6k per stk.

 

Dette må jeg nesten sjekke litt nærmere ....Takk for linken !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen problem du..har prøvd å lesa litt om detta, for dei ufoane MÅ vekk..hehe gje tilbake melding om ka du finner på då?!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.