Forsvarlig å ha to boltsirkler på bbs rs ?

Anbefalte innlegg

Hei:)

 

Sett dette har vært pratet om litt her og der, men fant aldri ut helt det jeg ville. For det er jo folk som kjører med det, men holder det og hvor "bra" er det for felgene, må bli ekstra belastning?

 

Også en annen ting, ødelegger det noe for verdien på felgene? og hvem eventuelt borrer felgsentrer på østlandet?

 

mvh

 

Even

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Felgen er vel ikke akkurat konstruert for det.

Jeg ville ikke kjøpt dette brukt etterpå...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Belastningen på felgen blir akkurat det samme men den tåler endel mindre.

Nå er heldigvis BBS laget i såpass bra legering at det bør gå greit, men det kommer jo an på hvilke boltsirkler du skal lage.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar :)

 

Er fra 4/108 til 4/100 , hadde vært kjekt å hatt felger som både passer gamle golfer og audier :)

Kanskje bedre å investere i adaptere, om ikke de er for breie :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få frest hulla ovale?

Er et par biler i klubben som har tatt den veien.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når flere billigfelger med sikkert like billig legering kommer med dette fra fabrikk, så ser jeg ingen grunn til at det skal være farlig på BBS RS heller. Tønnene til RS har kanskje ikke den beste legeringen, men har aldri hørt om senter som har blitt ødelagt på RS på lik linje som noen av billigfelgene faktisk blir ødelagt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du ikke plugge igjen de gamle og sveise de da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du ikke plugge igjen de gamle og sveise de da?

 

Hele poenget var å ha to boltsirkler;) hehe

 

Takker for alle svar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har gjort dette på mine opprinelig 4x108, har boret 4x100 i tilegg! Med tanke på mine biler mk1 Jetta og mk1 Rocco så mener jeg det ikke er noe fare å bore to boltsirkler siden bilene er så lette! BBS rs har samme gods tykkelse rundt bolt hullene om de er 4x100 eller 5x112 som som ofte satt på store tunde Mercedeser i forhold til en liten lett Golf mk1 foreksempel!

 

Hvis du ser nøye på hullene som er boret i tilegg på de mine så ser du at den maskinerte aluminiumen er gelt blank. Det tyder på at aluen er av god kvalitet, Billig/dårlig alu legering ville blitt helt grå ved maskinering. Så etter min mening vill dobbel boltsirkel ha pent lite å si for den totale styrken til felgen, hertfall på lette biler. Som nevnt tidligerer i tråden så er nok ringene et svakere pungt enn senteret!

 

Her er et bilde av mine.

IMAG0214.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har gjort dette på mine opprinelig 4x108, har boret 4x100 i tilegg! Med tanke på mine biler mk1 Jetta og mk1 Rocco så mener jeg det ikke er noe fare å bore to boltsirkler siden bilene er så lette! BBS rs har samme gods tykkelse rundt bolt hullene om de er 4x100 eller 5x112 som som ofte satt på store tunde Mercedeser i forhold til en liten lett Golf mk1 foreksempel!

 

Hvis du ser nøye på hullene som er boret i tilegg på de mine så ser du at den maskinerte aluminiumen er gelt blank. Det tyder på at aluen er av god kvalitet, Billig/dårlig alu legering ville blitt helt grå ved maskinering. Så etter min mening vill dobbel boltsirkel ha pent lite å si for den totale styrken til felgen, hertfall på lette biler. Som nevnt tidligerer i tråden så er nok ringene et svakere pungt enn senteret!

 

Her er et bilde av mine.

IMAG0214.jpg

 

hvorfor borre hulla så nærme de "gamle" hulla? er det ikke bedre å borre dem med lik avstand fra hverandre? mere gods rundt hulla:) kanskje litt off topic men :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar :)

 

Er fra 4/108 til 4/100 , hadde vært kjekt å hatt felger som både passer gamle golfer og audier :)

Kanskje bedre å investere i adaptere, om ikke de er for breie :)

 

det går bra med to boltsirkler. blir solgt dette ferdig. (ikke BBS jeg snakker om) Usikker på hvordan du gjør det, ta kontakt med Martins Felger i Ski, de borrer, freser og det som trengs :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvorfor borre hulla så nærme de "gamle" hulla? er det ikke bedre å borre dem med lik avstand fra hverandre? mere gods rundt hulla:) kanskje litt off topic men :P

 

Da hadde man vel borret rett igjennom det siste lille hullet som er hvor man skrur fast senterkoppen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvorfor borre hulla så nærme de "gamle" hulla? er det ikke bedre å borre dem med lik avstand fra hverandre? mere gods rundt hulla:) kanskje litt off topic men :P

 

Hvis du ser nøye på bildet ville den nye boltsirkelen krasjet med det ene hulle som er midt mellom de orginale.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da hadde man vel borret rett igjennom det siste lille hullet som er hvor man skrur fast senterkoppen?

Senterkoppen er festet med sentermutteren på RS, og sentermutteren skrues fast i senterhullet som er i felgen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.