#1 Skrevet Mars 1, 2012 Hei:) Sett dette har vært pratet om litt her og der, men fant aldri ut helt det jeg ville. For det er jo folk som kjører med det, men holder det og hvor "bra" er det for felgene, må bli ekstra belastning? Også en annen ting, ødelegger det noe for verdien på felgene? og hvem eventuelt borrer felgsentrer på østlandet? mvh Even 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 1, 2012 Felgen er vel ikke akkurat konstruert for det. Jeg ville ikke kjøpt dette brukt etterpå... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 1, 2012 Belastningen på felgen blir akkurat det samme men den tåler endel mindre. Nå er heldigvis BBS laget i såpass bra legering at det bør gå greit, men det kommer jo an på hvilke boltsirkler du skal lage. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 1, 2012 Takker for svar Er fra 4/108 til 4/100 , hadde vært kjekt å hatt felger som både passer gamle golfer og audier Kanskje bedre å investere i adaptere, om ikke de er for breie 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 1, 2012 Få frest hulla ovale? Er et par biler i klubben som har tatt den veien. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 1, 2012 Når flere billigfelger med sikkert like billig legering kommer med dette fra fabrikk, så ser jeg ingen grunn til at det skal være farlig på BBS RS heller. Tønnene til RS har kanskje ikke den beste legeringen, men har aldri hørt om senter som har blitt ødelagt på RS på lik linje som noen av billigfelgene faktisk blir ødelagt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 1, 2012 Kan du ikke plugge igjen de gamle og sveise de da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 1, 2012 Kan du ikke plugge igjen de gamle og sveise de da? Hele poenget var å ha to boltsirkler;) hehe Takker for alle svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 2, 2012 Jeg har gjort dette på mine opprinelig 4x108, har boret 4x100 i tilegg! Med tanke på mine biler mk1 Jetta og mk1 Rocco så mener jeg det ikke er noe fare å bore to boltsirkler siden bilene er så lette! BBS rs har samme gods tykkelse rundt bolt hullene om de er 4x100 eller 5x112 som som ofte satt på store tunde Mercedeser i forhold til en liten lett Golf mk1 foreksempel! Hvis du ser nøye på hullene som er boret i tilegg på de mine så ser du at den maskinerte aluminiumen er gelt blank. Det tyder på at aluen er av god kvalitet, Billig/dårlig alu legering ville blitt helt grå ved maskinering. Så etter min mening vill dobbel boltsirkel ha pent lite å si for den totale styrken til felgen, hertfall på lette biler. Som nevnt tidligerer i tråden så er nok ringene et svakere pungt enn senteret! Her er et bilde av mine. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 4, 2012 Jeg har gjort dette på mine opprinelig 4x108, har boret 4x100 i tilegg! Med tanke på mine biler mk1 Jetta og mk1 Rocco så mener jeg det ikke er noe fare å bore to boltsirkler siden bilene er så lette! BBS rs har samme gods tykkelse rundt bolt hullene om de er 4x100 eller 5x112 som som ofte satt på store tunde Mercedeser i forhold til en liten lett Golf mk1 foreksempel! Hvis du ser nøye på hullene som er boret i tilegg på de mine så ser du at den maskinerte aluminiumen er gelt blank. Det tyder på at aluen er av god kvalitet, Billig/dårlig alu legering ville blitt helt grå ved maskinering. Så etter min mening vill dobbel boltsirkel ha pent lite å si for den totale styrken til felgen, hertfall på lette biler. Som nevnt tidligerer i tråden så er nok ringene et svakere pungt enn senteret! Her er et bilde av mine. hvorfor borre hulla så nærme de "gamle" hulla? er det ikke bedre å borre dem med lik avstand fra hverandre? mere gods rundt hulla:) kanskje litt off topic men 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 4, 2012 Takker for svar Er fra 4/108 til 4/100 , hadde vært kjekt å hatt felger som både passer gamle golfer og audier Kanskje bedre å investere i adaptere, om ikke de er for breie det går bra med to boltsirkler. blir solgt dette ferdig. (ikke BBS jeg snakker om) Usikker på hvordan du gjør det, ta kontakt med Martins Felger i Ski, de borrer, freser og det som trengs 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 4, 2012 hvorfor borre hulla så nærme de "gamle" hulla? er det ikke bedre å borre dem med lik avstand fra hverandre? mere gods rundt hulla:) kanskje litt off topic men Da hadde man vel borret rett igjennom det siste lille hullet som er hvor man skrur fast senterkoppen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 4, 2012 hvorfor borre hulla så nærme de "gamle" hulla? er det ikke bedre å borre dem med lik avstand fra hverandre? mere gods rundt hulla:) kanskje litt off topic men Hvis du ser nøye på bildet ville den nye boltsirkelen krasjet med det ene hulle som er midt mellom de orginale. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 4, 2012 Da hadde man vel borret rett igjennom det siste lille hullet som er hvor man skrur fast senterkoppen? Senterkoppen er festet med sentermutteren på RS, og sentermutteren skrues fast i senterhullet som er i felgen:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...