#1 Skrevet Mars 1, 2012 Bilen starter lett og legger seg på rundt 900 omdreininger. Men så begynner tomgangen sakte men sikkert og stige opp mot 2000, før den faller ned til rundt 1200 og så jobber seg opp mot 2000 igjen. Tenkte bilen bare var litt sur etter mye mekking i det siste, men problemet gikk ikke over av seg selv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 11, 2012 prøv å stille litt på stillinga til dieselpumpa 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 11, 2012 prøv å stille litt på stillinga til dieselpumpa Hvor er den montert på en A3 1,8T? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 11, 2012 Dieselpumpa? Regner med det er A3'n trådstarter snakker om? Mulig defekt LMM? Koble den fra og sjekk om problemet er der fortsatt. Eller så er det en lekkasjen der motoren trekker "falskluft". Gå over alle slanger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 20, 2012 Dieselpumpa? Regner med det er A3'n trådstarter snakker om? Mulig defekt LMM? Koble den fra og sjekk om problemet er der fortsatt. Eller så er det en lekkasjen der motoren trekker "falskluft". Gå over alle slanger. Det medfører riktighet! Mente min A3 1.8TQ ja LMM ble skiftet for to måneder siden, så jeg har lite trua på at det er den som er problemet, men skal selvfølgelig sjekke det ut! Problemet kom etter jeg skiftet kamakselsensor på bilen. En bekjent trodde det var noe galt med gasspjeldet, kan det være noe sannhet i det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 20, 2012 Dieselpumpa? Regner med det er A3'n trådstarter snakker om? Mulig defekt LMM? Koble den fra og sjekk om problemet er der fortsatt. Eller så er det en lekkasjen der motoren trekker "falskluft". Gå over alle slanger. Det medfører riktighet! Mente min A3 1.8TQ ja LMM ble skiftet for to måneder siden, så jeg har lite trua på at det er den som er problemet, men skal selvfølgelig sjekke det ut! Problemet kom etter jeg skiftet kamakselsensor på bilen. En bekjent trodde det var noe galt med gasspjeldet, kan det være noe sannhet i det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 21, 2012 Når en motor ligger å "jager" på tomgang, da har den feil luft/bensin blanding... ofte som følge av vakumlekkasje/def temp sensor/lmm osv få tatt en diagnosetest: smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 21, 2012 Når en motor ligger å "jager" på tomgang, da har den feil luft/bensin blanding... ofte som følge av vakumlekkasje/def temp sensor/lmm osv få tatt en diagnosetest: smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 21, 2012 Trakk ut LMM og kjørte i sted, da klarte ikke bilen å holde seg på tomgang engang, turtallet hoppet opp og ned og bilen hostet til den kveltes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 24, 2012 du får unnskylde det med dieselpumpa .Det sto ikke hvilken bil det gjalt ,da .Har du jaging på en bensinmotor kan det være feiltenning feks .(lite olje ,lekkasje i innsug osv ) du får begynne å feilsøke . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 24, 2012 Hadde startet med å grunninstille gasspjeld jeg.. Det er gratis:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 28, 2012 Jeg prøvde en gang til å ta ut LMM mens motoren gikk for å se om tomgangen endret seg noe. Bilen hostet og holdte på å kveltes, men ble ikke bedre da jeg satt LMM på igjen!! Den stod på tomgang og hadde det helt forferdelig og like før jeg skulle ta den med bak fjøset og gjøre slutt på lidelsen dens så skjedde det utenkelige. Turtallet stabiliserte seg og bilen går nå helt jevnt igjen. Alt som skulle til var å sette litt frykt i den! Spøk til side, må ha vært dårlig kontakt eller noe sånn, men rart jeg ikke fikk noen feilmelding på det.. Konklusjonen er i allefall at bilen er friskmeldt! Bank i bordet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...