Gåen vakumklokke på VNT-mekanisme, 2.5tdi V6

Anbefalte innlegg

Bilen ble brått lat i går som følge av null ladetrykk. Fant ut at vakumklokka til VNT-mekanismen lekker som en sil. Hvor får jeg tak i slikt, og hvordan er denne å skifte?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skiftes på 15 minutter, forutsatt at låseringen ikke forsvinner (liten og sitter litt trangt nedi).

2 skruer og en låsering.

Selvforklarende når du tar av motordekselet og dekselet over turbo.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skiftes på 15 minutter, forutsatt at låseringen ikke forsvinner (liten og sitter litt trangt nedi).

2 skruer og en låsering.

Selvforklarende når du tar av motordekselet og dekselet over turbo.

Vet du hvor jeg får tak i klokka?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gir denne et løft. Noen vet hvor jeg kan få tak i vakumklokken utenom ebay?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.gulesider.no/firma/norsk-turboservice-as:p10012036686?

De har, Norsk Turboservice i Porsgrunn, var der selv og skulle kjøpe en til min 2,5TDI V6 i fjor sommer, tror de skulle ha ca 1200 for den, så jeg kjøpte en på e-bay istedet.

Sjekket med dem i stad, og de skulle ha 2250,-, noe jeg syntes er i stiveste laget. Kan få tak i en fra Tyskland, men den er ikke her før neste tirsdag.

Bilen er håpløs å kjøre nå, så hvis noen har en slik klokke liggende som ikke er i bruk for øyeblikket, så bytter jeg gjerne slik at jeg kan sende vedkommende den nye når jeg mottar den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det selve klokka som leker? Sikker på at det ikke er slangen?

Ville ha hørt med møller, men tviler de har slikt på lager eller om de leverer det. De bytter vel bare hele tuboen vis noe slikt skjer. Eventuelt mekonomen eller hellanor vis du har dem der du bor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det selve klokka som leker? Sikker på at det ikke er slangen?

Ville ha hørt med møller, men tviler de har slikt på lager eller om de leverer det. De bytter vel bare hele tuboen vis noe slikt skjer. Eventuelt mekonomen eller hellanor vis du har dem der du bor.

Klokka lekker med stor K :) Blåser jeg inn i den så er det heller liten motstand - alt kommer ut rundt staget i underkant.

I Møller sitt eget, lille univers er ikke dette en separat del, så må bytte komplett turbo. NBS selger slike til andre turboer, da med prislapp på over 3k : rolleyes

Eneste andre i Norge jeg har funnet hittil er Norsk Turboservice, som nevnt over.

Saken er at jeg har en tysk kollega som skal en tur hjem og kan handle ny vakumklokke for meg der til den nette sum av 370,-, men jeg får den da ikke før neste tirsdag, noe som er litt i lengste laget.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var klokka omsider byttet og bilen er friskmeldt :)

Som Steinar nevner over her er dette en enkel jobb. 10mm bolt i for- og bakkant av braketten som holder klokka, samt en låsering på armen til VNT-mekanismen som enkelt demonteres med en nebbtang.

Klokka jeg byttet til er lik en av de billige som ligger ute på tysk ebay. Er så og si identisk med den originale. Kan være at holdbarheten ikke er like god, men tilsvarende i Norge koster over 5 ganger så mye, så er ikke så mye å lure på :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var klokka omsider byttet og bilen er friskmeldt :)

Som Steinar nevner over her er dette en enkel jobb. 10mm bolt i for- og bakkant av braketten som holder klokka, samt en låsering på armen til VNT-mekanismen som enkelt demonteres med en nebbtang.

Klokka jeg byttet til er lik en av de billige som ligger ute på tysk ebay. Er så og si identisk med den originale. Kan være at holdbarheten ikke er like god, men tilsvarende i Norge koster over 5 ganger så mye, så er ikke så mye å lure på :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.