#1 Skrevet Mars 1, 2012 (endret) Bilen: 97 A6 2,5tdi quattro ael rekkefemmer 140hk. Km: 305000 Register: 290000, tenning justert 300000. Byttet dysespisser: 290000. Som lang topic, bilen stopper i nedoverbakke, starter etter å ha stått noen i sekunder på flata, men må ha litt turtall for å komme seg. Starter med en liten røyksky bak seg. Den starter ikke i bakken når den først har stoppet. Ser også at etter nedbremsing så dør den ved clutching. Om bakken ikke et lang nok, jager den på tomgang om den ikke stopper helt. Om jeg ikke clutcher inn jager den også ( gir gass selv) PS: feil konstant, kom plutselig og er på både kald/varm motor. Prøvde å stille meg i en bakke å da stoppet den med en gang. I motbakke er den ok. Ting jeg har gjort: - Gått over alle kontakter i motorrom og smurt opp. Skal ta diagnose i morgen,Sammt skifte dieselfilter og ha på kondensfjerner og litt olje på tanken. Forslag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 2, 2012 Samme feil på full tank. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 2, 2012 Feil funnet. Vann ved hjerne til motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 2, 2012 hvordan har vannet kommet inn? funnet noen årsak der? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 2, 2012 står fortsatt å øser, så nei 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 3, 2012 Plateskjøt i toppen av vannkassa, helt mot forskjermen iunderkant av frontruta. Rundt der panser er festet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...