Anbefalte innlegg

Hei

Har en 04 caddy som tapper seg for strøm etter ca 3 dager.

Dette veit eg har vært et kjent problem på desse, men har aldri fått med meg kva som gjorde til at dem ble tappa.

Er det nokon som har tips??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig bakluke microbryter, tror der var noe tøys på vår......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette skla sjekkes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen andre tips her?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du montert RNS/RCD 510 i bilen din?

Hvis strømmen tappes så har du for gammel Canbus modul.

Du må da bytte til en som er nyere enn versjon K.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei alt er standard.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, skal sjekke litt på et Caddyforum jeg er medlem av og se om det kan være andre årsaker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Supert, takk skal du ha.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ikke så mye som var omtalt der.

Går igjen den feilen med installasjon av RNS 510. Ellers var det dårlig med andre eksempel desverre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Få tak i et DC tang ampermeter, så lager du deg en ledningstump med sikringsholder og flat kablesko i begge ender, erstatt en og en sikring i sikringsboksen med denne så skal du kunne måle deg til hvem "kurs" det går krypstrøm i!

Du kan også bruke et vanlig multimeter med DC A funksjon og koble i serie med sikringsholderen hvis du ikke får tak i tang ampermeter! Kan sikkert lage en skisse om du trenger...:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min Touran tappet seg en gang når styringsboksen til hengerfestet hadde gått fyken. Dette satt bak i skinka på bilen, vet ikke hvor den sitter på caddy. Dette skal i så fall komme frem i vag com

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ta av minuspolen på batteriet,sett ei prøvelampe mellom minuspolen på batteriet og ledningen...lyser den har du en strømtjuv...dra ut ei og ei sikring til den slutter å lyse...da har du hvertfall en pekepinn på hvor det kan være...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funker bra denne funksjonen, men bruker desse :-)

 

http://bildiagnose.mamutweb.com/Shop/List/Autel/48/1

 

Skal sjekke ut hver krets, så får vi sjå kva som stjeler strøm.

 

 

Hei!

Få tak i et DC tang ampermeter, så lager du deg en ledningstump med sikringsholder og flat kablesko i begge ender, erstatt en og en sikring i sikringsboksen med denne så skal du kunne måle deg til hvem "kurs" det går krypstrøm i!

Du kan også bruke et vanlig multimeter med DC A funksjon og koble i serie med sikringsholderen hvis du ikke får tak i tang ampermeter! Kan sikkert lage en skisse om du trenger...:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.