Valg av stempler til G60 motor

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg holder på og overhale en G60 motor. I denne motoren så var det 4 ødelagte stempel. Alt annet var bra. Var blant annet H-profil råder i den.

Jeg antok at det var originale G60 stempel som sto i, men da jeg skulle montere de så viser det seg at det står 144mm råder som tilhører vanlig 1,8l motor. Med tilsvarende stempel til 1,8l. Så da passet ikke de stemplene jeg har på rådene.

Så nå har jeg to valg. Få tak i originale G60 råder, eller kjøpe nye tilsvarende stempel (som står på 1,8l uten overlading)

Mitt spørsmål er da, hva er best? Hvilke fordel/ulemper er det med og bruke stempel til vanlig 1,8l motor?

Noen som har en formening om dette?

Har og fått pris på brukte originale råder til PG motor. 2000,-. Var ikke det litt drøyt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endret inlegget med nytt spørsmål istede for å lage nytt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vel egentlig funnet litt ut av dette selv nå.

Ved og bruke vanlige 1,8l stempel i PG motor så blir kompen for høy. 10:1. Grunnen til dette er gjort med denne motoren er at den har gått på E85 og sprut som tillater noe høyere komp.

Så det blir kjøpt inn nye råder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.