Skal handle meg sommerdekk nå og står litt fast..

Anbefalte innlegg

Skal handle meg sommerdekk og er usikker på dimensjoner...

 

Noen som kan hjelpe meg?

 

Skal ha 2 dekk til 8,5"x18 og 2 til 9,5"x18. Bilen de skal sitte på er en audi a4 TQ B5

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ville gått for 225/40-18" foran og bak

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ville gått for 225/40-18" foran og bak

 

vil gjerne ha litt lav profil. åssen blir det med den dimen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

215/40-18 og 245/35-18 ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

215/40-18 og 245/35-18 ?

 

hmm, lav profil og litt strekk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har jo quattro, så egentlig skal du ha samme dekk dim forran og bak.. Men du kan regne deg fram til to forskjellige dimensjoner som gir lik rulleomkrets.. Du har et lite margin å gå på når det kommer til quattroen, men husker ikke hvor mye den er på : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har jo quattro, så egentlig skal du ha samme dekk dim forran og bak.. Men du kan regne deg fram til to forskjellige dimensjoner som gir lik rulleomkrets.. Du har et lite margin å gå på når det kommer til quattroen, men husker ikke hvor mye den er på : klø :

 

Veit om det, problemet er at jeg ikke har peiling på dekkdimensjoner.. Er vel ett par dekkgurer her inne som kan hjelpe?

 

Er ute etter litt samme look som A4 til Sindre Fiskerstrand.. BBS LM gold med litt strekk og lav profil: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dekk kalkulator på nettet fikser biffen :)

Men når det gjelder forskjellige dimensjoner osv så er det ikke så farlig, diffen er åpen så blir ikke noe brytning i drivverket

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville gått for enten 205/40-18 eller 215/35-18 forran og bak :) Litt forskjellig strekk forran og bak, men så er du sikker på at diffen overlever :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

205/40-18 på b5 a4 og 9,5" ? Det tror jeg blir seendes veldig rart ut så sant du ikke slepper den på bakken

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal ha 205/40.18 på 8.5 forran og 235/35.18 på 10 bak, identisk rulle diameter:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

205/40-18 på b5 a4 og 9,5" ? Det tror jeg blir seendes veldig rart ut så sant du ikke slepper den på bakken

 

Bare får å opplyse deg frank, bilen skal sleppes helt ned til bakken;)

 

Nå er jeg lei banebiler, nå er det cruising som gjelder.. Få den rette stance`n:) hvis det er rette uttrykke da.. hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare får å opplyse deg frank, bilen skal sleppes helt ned til bakken;)

 

Nå er jeg lei banebiler, nå er det cruising som gjelder.. Få den rette stance`n:) hvis det er rette uttrykke da.. hehe

 

Hvordan ET er det på felgen da og hvor glad er du i dekkstrekk? Ville nok valgt 215/40 og 245/35 som andre anbefalte her. Eller 225/40 rund baut hvis du er redd for subbing bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan ET er det på felgen da og hvor glad er du i dekkstrekk? Ville nok valgt 215/40 og 245/35 som andre anbefalte her. Eller 225/40 rund baut hvis du er redd for subbing bak.

 

ET er 30 og 32. Vil ha litt dekkstrekk:) Er ikke redd for subbing.. hehe:) tror jeg går for 215/40 og 245/35 og ser åssen det blir.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ET er 30 og 32. Vil ha litt dekkstrekk:) Er ikke redd for subbing.. hehe:) tror jeg går for 215/40 og 245/35 og ser åssen det blir.

 

Oj, lavt offset, ville nok prøvd å skåne skjermene og gått for litt smalere dekk enn 245, er vel ikke så lett å valse ut bakskjermene heller da de er ganske harde i stålet. 235/35 18 evt da, men det blir laaaaaaaavt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oj, lavt offset, ville nok prøvd å skåne skjermene og gått for litt smalere dekk enn 245, er vel ikke så lett å valse ut bakskjermene heller da de er ganske harde i stålet. 235/35 18 evt da, men det blir laaaaaaaavt :)

 

Okei, da hører jeg på de gamle og erfarne;) blir til at jeg valser litt, bilen skal bli så lav som det går an å få den;) hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, da hører jeg på de gamle og erfarne;) blir til at jeg valser litt, bilen skal bli så lav som det går an å få den;) hehe

 

Hehe, prøvemonter før du kjøper dekk for 10.000 kr og saksøker meg for feilprosjektering da, hihi. Men tror seriøst at 235/35 kunne bli et tøft kompromiss mellom lavprofil og bredde, selv om ikke så mange leverandører tilbyr dette, vet om Falken, Dunlop og Pirelli.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, prøvemonter før du kjøper dekk for 10.000 kr og saksøker meg for feilprosjektering da, hihi. Men tror seriøst at 235/35 kunne bli et tøft kompromiss mellom lavprofil og bredde, selv om ikke så mange leverandører tilbyr dette, vet om Falken, Dunlop og Pirelli.

 

Ingen fare Runar, du vil ikke bli holdt ansvarlig;) Da prøver jeg det bak og 215 foran og ser åssen det blir: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er dekk bestillt, bare å vente på sommersesongen da :)

 

5000,- for 4 falken dekk i dim 215/40 og 235/35, ikke ille pris det ve..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.