Anbefalte innlegg

Heisann.

Kjøpte meg en audi a4 B5 99 mod 1,6..

Fikk bare med en nøkkel av selger, bestilte meg en ny hos møller og holdt på å få hakeslep da jeg hørte prisen dem skulle ha for og programmere en ny til meg (1600,-) : bh :

Noen som har utstyr for og gjøre dette ( Trondheim-Bodø) ? eller vet om billigere løsning på dette ? :tilber:

Mvh Thomas Hansen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjorde dette med VAG COM på en 2003 A6 en gang.

Men det er vanskelig pga. startsperren. Du trenger en kode for å programmere den.

Fjernkontrollen til låsene er imidlertid forhololdsvis enkelt via VAG COM (uten kode).

Det endte derfor med at jeg måtte fysisk flytte over den lille transponderen til startsperren fra gammel til ny nøkkel. Men du har jo ingen gammel nøkkel. Så tipper dessverre du måte gjøre dette hos forhandler.

PS! Dette kan visstnok la seg gjøre via vag tacho og andre verktøy, men disse er vel lite brukt og mye "tyngre" enn VAG COM. Jeg hadde i hvert fall ikke begynt å rote med det selv, da du er helt avhengig av nøkkel 1 for å starte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å skaffe seg bilnøkkel - forsikring? Så hvis du er "uheldig" å miste den du allerede har får du en ny. (Event. en til)

Egenandelen er ikke så ille. Hvertfall ikke 1600,- ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tilbyr denne bilnøkkelforsikringen. Koster ingenting første året, 159 kr fra andre året.

Egenandel på 600 kr ved tap

Ingen egenandel ved tyveri .

Men det blir jo litt vanskelig nå som den er borte før du tegner forsikringen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tilbyr denne bilnøkkelforsikringen. Koster ingenting første året, 159 kr fra andre året.

Egenandel på 600 kr ved tap

Ingen egenandel ved tyveri .

Men det blir jo litt vanskelig nå som den er borte før du tegner forsikringen.

Må da jaggu være mange som bruker dette systemet kun for å få seg en billig ny nøkkel?

Litt vanskelig å bevise at en nøkkel er mistet eller ikke :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må da jaggu være mange som bruker dette systemet kun for å få seg en billig ny nøkkel?

Litt vanskelig å bevise at en nøkkel er mistet eller ikke :P

Det har vi ikke noe oversikt over enda, mtp at denne forsikringen er helt ny på markedet

Men det blir vel som alle andre forsikringer, de fleste er ærlige, men det finnes alltid noen sorte får.

Even

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger en nøkkelkode, som nevnt over her. egentlig følger den vel med bilen på en liten skinnlapp, men de færreste har vel denne etter 10-12 år. Jeg brukte vag tacho på å hente ut nøkkelkoden, og så programmerte jeg nøkkelen med Vagcom. Møller har ikke denne koden, og kan vel ikke få tak i den heller lenger. tror de må kople seg mot tyskland på noe vis for å kode nøkkelen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koden får du med Vag Tacho som J.R Fladmark skriver over her. Og du får dette programmet relativt billig på finn.no :)

MEN ikke bruk Vag Tacho til programmering av ny nøkkel da det sies det er litt ustabilt og du kan ende opp med at viking henter bilen din og kjører den til møller for koding av 2 nøkler ;) hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for god hjelp.. måtte bite i det sure eple å dra på møller :) time på mandags morgen ! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde bare en nøkkel til cabben, men Møller tok ikke mer enn 500 for å kode, selve nøkkelen (ikke flipp, men den gamle med lys) kostet vel en 300-lapp.. Skjønner ikke hvorfor din kostet 1600? Selve nøklene (nye) får du forresten på ebay, men man kan jo ofte ikke vente så lenge.. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.