Må godkjenne senkesett, men har xenonkit og lamin-x?

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier, jeg må vise bilen når jeg får satt på senkesettet. Har TÜV papirene, men har påmontert xenonkit i tåke,fjern og nærlys + at jeg har lamin x på tåke og hovedlyktene. Noen som er har noen løsning på dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste mulighet er å få fjernet dette før visningen.

Jeg hadde ettermontert xenon på min bil da jeg skulle godkjenne senkesettet mitt, og endte opp med kjøreforbud...:eek:

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lamin-x er vel bare og ta av og sette på etter visning?

Tåkelys trenger du vel ikkje og vise da det er senk dei skal godkjenne og ikkje lys? Bare kjøre uten tåkelys på når du kommer dit og kjører derfra?

Edit: Lesinga gikk litt fort, trudde du hadde bare ettermontert i lang og tåkelys, Nei da må du nok ta ut, evt risikere enda ein tur til veivesnet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er utrolig mye styr å ta av xenon-kittet og hvertfall lamin x.. Rart at de skal sjekke hele bilen når det er bare senkesett de skal se på... Ingen annen mulighet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan aldri stille opp der og være garantert at dei ikkje ser på det, eller legger merke til det. I forbinelse med senking kan det være dei ser på lysbilde også, det gjor kontroløren på min bil ein gang. Ellers har det vel blitt skrevet i ein tråd her ein eller annan plass at det må også legges frem papir på justering av lys\riktig høyde på lysbilde.

Å ang lamin-x, seier dei noko, så river du det av forann dei?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, får vel bare bli til det.. kjipt om jeg må ta av Lamin-x, men men ordner seg nok :) Takk for hjelpen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde xenon i grøft og fjernlys når jeg viste bilen for senkesett og fikk pent beskjed om å kjøre hjem og bytte pærer før han godkjente bilen. Så er nok bare å være føre var her og plukke av alt sånt du vet du muligens kan bli tatt på før du reiser bort.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Varierer mye på de forskjellige stedene, men min forrige A6 hadde org. xenon i nær, og ettermontert i lang og grøft. Det gikk helt fint på senkesett godkjenning, men ha kikket nedi der, men jeg hadde montert de litt unna syne, men kablene gikk rett ut bak, så et trent øye oppdager det lett.

Siden du har ettermontert i nærlysene, ville jeg tatt det vekk før kontrollen+filmen på lyktene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv om de skal sjekke senkesett er det jobben deres å ta deg for annet ulovlig også. Det er jo en teknisk kontroll. Plukk av alt som ikke er lovlig, ellers får du mangellapp.

Fabian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg hadde gamle bimmer'n inne til tenkisk grunnet felger og senk så sa dem ingenting om xenon lyset mitt.

Men jeg hadde ikke i spredere, så jeg kjørte bare med parklys og spredera på :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er som de andre sier, enten må du sette inn std lys eller rett og slett ta sjangsen. Muligheten for at du får kjøreforbud eller blir avskiltet er der.. setter du inn org kjørelys og lar resten være er det vel en reel sjangs for at de ikke oppdager de andre..

Jeg ble selv avskiltet ved visning av senk pga airbag lampe..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er som de andre sier, enten må du sette inn std lys eller rett og slett ta sjangsen. Muligheten for at du får kjøreforbud eller blir avskiltet er der.. setter du inn org kjørelys og lar resten være er det vel en reel sjangs for at de ikke oppdager de andre..

Hvordan iallverden kan de avskilte pga en airbaglampe, det er jo bare en 1-er feil.

Var selv med Lupoen igår med lysende airbaglampe og det ble ikke kommentert engang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hæ, har de låv til det da ? Kan jo ikke få mangel på det på eus kontroll en gang !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan iallverden kan de avskilte pga en airbaglampe, det er jo bare en 1-er feil.

Var selv med Lupoen igår med lysende airbaglampe og det ble ikke kommentert engang.

Er ikke 1er feil heller ! Står ikke noe om airbag i kontrollveiledningen.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke 1er feil heller ! Står ikke noe om airbag i kontrollveiledningen.....

Den generelle regelen på PKK er så lenge utstyret er montert så skal det fungere, punkt 7.7 div.varselinnretninger.

Om dette skal føre til en 1, 2 eller 3 feil aner jeg ikke.

Men som alt annet noen bryr seg ikke, mens andre henger seg opp i det... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakket med en kamerat som er bilmekaniker og er godkjent for å utføre pkk. Om airbag lampe lyser så er det ikke noe feil på kontroll engang. Så å bli avskiltet for det er helt på tryne!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

stemmer nok det, men feilen var bemerket ved forrige EU. Og var den begrunnelsen de brukte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.