Marangoni M-power XL VS Nokian hakka z

Anbefalte innlegg

dimensjonen på dekka er 235/35 r19 sommerdekk

 

Noen som har for og mot på dekka siden det står mellom disse 2 dekka.

 

Marangoni får jeg 4 stk for ca 6 000,-

 

Nokian får jeg 4stk for ca 10 000,-

 

Er nokian verdt nesten doble prisen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her kan du jo lese litt om test av Marangoni.

Har ingen erfaring med det, aldri hørt om det før heller. Men du kan jo også sjekke ut dekkonline.com ? der finner du jo vredestein til under 1700 kr stk. + 200 kr i omlegg per dekk så har du dekk for under 8000 kr ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var ikke mye impnerende de Marangoni dekka. Ser ut som det heller litt mot Nokian;)

Noen som har erfaring med Nokian lavprofil dekk? siden selger ikke hadde så god erfaring med nokians lavprofil....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var ikke mye impnerende de Marangoni dekka. Ser ut som det heller litt mot Nokian;)

Noen som har erfaring med Nokian lavprofil dekk? siden selger ikke hadde så god erfaring med nokians lavprofil....

 

Hvis samme selger anbefalte Marangoni og ikke Nokian tror jeg du greit kan neglisjere hans råd. Har kun kjørt på Nokian vinterdekk, men tror også deres kvalitets sommerdekk er meget bra, der oppe sammen med Dunlop, Conti, Hankook etc i hvertfall. Men synes også 10000 kr for 4 såpass ordinær dimensjon var i overkant dyrt, sjekk dekkonline.com og skvis din lokale leverandør :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var ikke samme leverandør som anbefalte marangoni og Nokian:p:p

 

Nokian dekka er med ca 45% avslag: rolleyes: rolleyes

 

Tror jeg skal høre med annen leverandør jeg ang dekka:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var ikke samme leverandør som anbefalte marangoni og Nokian:p:p

 

Nokian dekka er med ca 45% avslag: rolleyes: rolleyes

 

Tror jeg skal høre med annen leverandør jeg ang dekka:P

 

Villedende pris hos de store importørene er bare latterlig, kjøp et annet sted. Kumho, Vredestein etc er også gode dekk og kommer sikkert på en helt annen sum enn 10000 kr i 235/35 19.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uansett så sammenligner du budsjett med premium... Blir som å vurdere en Kia mot en Audi.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører på hakka z, kjøpte i mai 2011.Jeg er veldig fornøyd med de,støymessig,grep på vått og tørt, syntes de er veldig bra for vannplaning.Og etter å ha kjørt med de i sommer og 10000km er det nesten minket på mønsterdypde eller blitt kantslitt. Så visst du vil bruke pengene på det kan jeg anbefale de trygt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer, er som eg skreiv tidligere dekk fra dekkonline og få lagt på så kan du spare endel. 235/35/19 er vel ein godt brukt dimensjon etterkvart.

 

Det negative med det er at folk begynner og skru opp prisene på omlegging for og få vekk dekkhandling over nett. Fikk feks pris på og ta av 2 x 19" dekk og legge på nye eg hadde med for den nette sum av 1200 kr.

 

Sa eg kan heller kjøpe maskin, skifte dekk på felg 9-10 ganger(hjelper ein kompiser for symbolsk sum så er det betalt etter kort tid) og gikk til neste plass og fikk det for under halvparten av prisen

 

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kjøpte marangoni m-power z i fjor.. de har en seig gummi blanding, syns de var støyfrie på min bil med rette felger..

 

ikke sett tegn til slitasje men kjørte ikke altfor langt på dem i fjor..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke noen erfaring med akkurat dette Marangoni dekket, men jeg hadde Marangoni Mythos i 225/40-18 dimensjon på forrige Golfen min og var veldig fornøyd med de :). Gode på vått og tørt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke dårlige erfaringer er det denne selgeren har hatt med Hakka Z og lavprofil? :confused:

 

Kjører selv på Hakka Z, og det fungerte brillefint den første sesongen. Det er dyre dekk, men jeg hadde selv flaks da jeg kjøpte noen som var bestilt til dekkskift, men ikke hentet. Fikk da en fin pris på de.

 

Hakka Z sitter veldig godt på både vått og tørt føre, så ingen problemer med å anbefale dem. Når det er sagt er det også andre gode merker der ute til en fornuftig pris. Vredestein Sessanta gir deg veldig mye for pengene for å nevne én!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har kjørt med maragoni m-power i ein sesong på caddyen min no. 225/35-19. meget fornøgd med grep på både vått og tørt i grunn. støyer ein del og er nok sikkert bra rullemotstand i dei da forbruket har gått opp ein del..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du har fått helt grei pris på begge dekktypene om det er ferdig omlagt. Skal man kjøpe dekkene på dekkonline kommer 4 stk. på henholdsvis 4900kr og 8000kr. Du burde nok regne 300kr/dekk for omlegging og balansering. Premiumdekkene fra Continental, Pirelli og Michelin koster omtrent det samme som Nokian-dekkene. Når det er sagt finnes det også gode dekk i mellomsjiktet.

 

Min mor har Nokian Z i 255/40-19 på Tiguanen og dette er ihverfall knakende gode dekk. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.