Trenger hjelp til felgrenovering

Anbefalte innlegg

Hei folkens :)

 

Kjøpte disse felgene for en billig penge og tenker det blir sommerfelger. Når jeg kjøpte de stinket det fjøs av de og det var masse brune prikker overalt på felgene. Prikkene mistenker jeg er fastbrent metall spon fra ødelagte bremseklosser, jeg har klart å fjerne mye av prikkene men det er fortsatt masse igjen.

 

Felgene er i ganske dårlig stand, så jeg bestemte meg for å bare avslutte prosjektet med prikkene og heller bare renovere alle felgene helt

 

Planen er å få strippet felgene for lakk og fikse kantkjøringen. Så lakke de i sølv med polert kant fra eikene og ut. Tror felgene heter MIM Juventus

 

Så jeg trenger masse tips og hjelp til hvordan jeg skal gå frem for å få disse felgene så fine som mulig, kom med alt fra produkttips til fremgangsmåte :)

 

Her er bilder av den verste felgen

IMG_7022.jpg

 

IMG_7023.jpg

 

IMG_7025.jpg

 

IMG_7027.jpg

 

Sondre

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har noen tips?

 

Hva er den beste måten å fjerne lakken på? malingsfjerner?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har noen tips?

 

Hva er den beste måten å fjerne lakken på? malingsfjerner?

 

Duxola funker bra for å få fjerna lakken på felgene...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pulverlakkering:) Da blir de blåst rene og du får en flott finish;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk høre at duxola er heller dårlig på pulverlakk? Men glassblåsing å pulverlakk så blir de jo bra. å du slipper å fjærne gamel lakk selv:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, er disse felgene pulverlakkert?

 

Ser ikke ut til at noen driver med pulverlakkering her i området.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sondre, nærmeste som driver med pulverlakkering er vel i Bodø mener jeg å huske, sist jeg hadde behov for det. Jeg ville glassblåst felgene jeg. Det er det flere som driver med her i området:) når det kommer til lakkering av felgene igjen, så spørs det hva du bør gjøre. pulverlakkering er uten tvil det beste:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sondre, nærmeste som driver med pulverlakkering er vel i Bodø mener jeg å huske, sist jeg hadde behov for det. Jeg ville glassblåst felgene jeg. Det er det flere som driver med her i området:) når det kommer til lakkering av felgene igjen, så spørs det hva du bør gjøre. pulverlakkering er uten tvil det beste:)

 

Leste at Sentrum Diesel AS driv med glassblåsing, vet du om noen flere?

 

Når det gjeld lakkering så blir det vell kostbart å få dem pulverlakkert når ingen driv med det. Men jeg blir å sjekke litt rundt, kanskje jeg får dem lakkert hos lakk og karosseri klassen på Bardufoss VGS.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakket med Sentrum Diesel for en stund siden. De ville ikke anbefale meg å glassblåse felgene, grunnen til det var at det tok ganske lang tid og derfor blir det kostbart. Fikk også høre at de hadde en kar som hadde gjort det hos de, og han var vist ikke så fornøyd med resultatet.

 

Jeg har muligens tilgang på sandblåseutstyr, kan hende jeg gjør det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brodern fikk det gjort billig av et klubbmedlem som jobber der. Resultatet var upåklagelig.

Ligger bilder av felgene på første siden i den gamle prosjekttråden hans.

 

her er tråden

 

 

 

Har du mulighet til å få de sandblåst gratis/tilnærmet gratis er det kanskje det beste..

 

Over til sport, sveiser dere eksos på skolen din?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det der så jo veldig bra ut.

 

Sveise eksos ja, vi har bare et enkelt mig apparat stående. Men Industriteknologi klassen har eget sveiseverksted og nok av kunnskap til å gjøre sånt vil jeg tro. Sender deg en pm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ordnet med sandblåsing nå, får gjort det etter påske.

 

Men jeg søkte litt om det å sandblåse alu felger, mange sier at det ikke er anbefalt. Mens andre mener at det funker fint, men noen ganger må man pusse litt over for hånd etterpå.

 

Får teste først på en felg å se hvordan det blir, vist det blir for grovt må jeg vel bare sjekke muligheten for å justere ned trykket eller noe. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ordnet med sandblåsing nå, får gjort det etter påske.

 

Men jeg søkte litt om det å sandblåse alu felger, mange sier at det ikke er anbefalt. Mens andre mener at det funker fint, men noen ganger må man pusse litt over for hånd etterpå.

 

Får teste først på en felg å se hvordan det blir, vist det blir for grovt må jeg vel bare sjekke muligheten for å justere ned trykket eller noe. :)

 

jeg ble fortalt at hvis du brukt veldig fin sand så skulle det gå bra. Har ikke prøvd selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.