#1 Skrevet Mars 2, 2012 noen som har peiling på hva det kan være? merker ingen ting under kjøring.bare når jeg bremser ned. gjelder en golf2 vr6. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 2, 2012 skiver som er skeive uten tvil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 2, 2012 Kast bremseskivene dine og kjøp noen nye av god kvalitet... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 2, 2012 Kast bremseskivene dine og kjøp noen nye av god kvalitet... det har lite eller ingenting og si om skivene er dyre eller billige. blir de varme, og sjokka med kaldt vann etc, så blir de skeive uansett produsent 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 3, 2012 Skivene trenger ikke være skjeve, ofte så er det faktisk andre årsaker.. feks. at du har latt bilen stå for lenge slik at bremsene har hengt (rust) eller kjørt litt hardt for så å stoppe og holde bremsene på slik at litt av klossens smelter fast på skiva... mao for du ikke konstant friksjon over hele skiva lenger, noe som kan oppfattes som at skivene "er skjeve"... men i realiteten kan det slites ned. Men det kan ta litt tid å slite ned avhengig av hvor store skadene er og quick fixen er å bytte skiver. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 4, 2012 Skivene kan også bli skjeve om du har treghet i caliperen. Dvs at glidepinnene kan ha satt seg, slik at caliperen ikke glir fritt og det bare er stempelet som trykker på den ene siden. Skive blir da varm bare på denne siden (eller varmere) så "slår" skiven seg pga temperaturforskjellen på de to anleggsflatene. (Ventilerte skiver) Tok 2 runder med skiver på min S6 i gamle dager før jeg fant ut av at dette var årsaken der. Så når du evt. skifter skiver - sjekk at alt glir som det skal og smør opp glidepinnene med kobberfett el.tilsvarende 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 5, 2012 Eller du kan ha slitne foringer/kuler i forstilling, det kan vibrere også med normale bremser. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...