Hjelp!! Ulyder når jeg kjører!!! 87 A100 TQ avant

Anbefalte innlegg

Hjelp!!!

 

Det kom plutselig en stygg ulyd i dag.

Når jeg startet opp for og kjøre hjem fra oslo, så begynte det og komme en "skrikelyd".

 

*Den kommer fra midt under bilen

*Er bare der når bilen er i fart.

*Det hjelper ikke noe om jeg klutsjer, så motoren er utelukket..

*På veien hjem kom og gikk lyden.

*Den høres godt inne i bilen, men ikke så godt utenfor.

*Det var ikke noen forskjell om jeg skrudde sperrene av / på

 

Jeg lurer på om det kan være for lite olje på gearkassa / fordelingskassa,

eller om mellomakselen kan være gåen...

 

Noen tips om hva som denne lyden kan komme fra??

 

Jeg var foresten i en ulykke for noen uker siden, da ble motoren og kassa skjøvet noen cm bakover... (vet ikke om det kan ha noe og si)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjelp!!!

Jeg var foresten i en ulykke for noen uker siden, da ble motoren og kassa skjøvet noen cm bakover... (vet ikke om det kan ha noe og si)

 

Jeg har skrudd minimalt på Quattro (foreløpig), men når jeg ser du skriver at motor/gir ble skjøvet noen cm bakover ringer varselbjella her. Det er gode muligheter for at simmerringen som tetter der mellomakselen din går ut er masa i filler. Hadde et lignende problem på Einsern min i fjor: Høyre aksel var for lang og følgelig trykka denne på drivakselflensen og simmerringen. Resultatet var at olja rant ut i drivleddet, kassa hyla, drivleddet fikk vaska ut fettet sitt og følgelig havarerte leddet (og div ressursdrivledd) med jevne mellomrom.

 

Når du løsner mellomakselen og ser at olje/fett tyter ut etter hvert som boltene tas ut, da er det simmerringen.

 

Og så kan de mer Quattrokompetente svare/kommentere;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki...

 

Jeg har ikke sett noe oljesøl, men det er ikke umulig ;)

Skal få den opp på bukk etterpå og skjekke

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke umulig det er midtopplagringen på mellomakselen heller.Var ute for det på en coupe q for en stund siden. Sinnsykt fæl lyd husker jeg. Var lageret som hadde tatt kvelden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har bilen vært på bukk og blitt diagnosert :)

 

Og du har nok rett der Thorbjørn det var midtopplagringen på mellomakselen...

 

Husker du om den var dyr?

Og om det var mye arbeide og bytte den?

Bør vel bytte kryss samtidig da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mellom-akselen ble sendt inn til Uni-Cardan tror jeg. skiftet lageret og et endeledd og kryss,men vet ikke hva prisen ble på det. Møller selger ikke løse deler,bare komplett aksel. : nei :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.