Justering av clutchwire. Polo 6N

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har byttet girkasse på polo'n til fruen. Å etter byttet viser det seg at clutchen er hard, og wiren er ganske så stram. : bh : Så mitt spørsmål er om noen har peiling på hvordan denne justeres?

Tok bilde av en sak som står på clutchwiren. Er denne for justering ? Hvordan virker den isåfall ?

På forhånd takk for hjelpen.

Photo235036020312.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne skal "spennes" opp før demontering, det bruker å være en plastiksak som henger på wire for å gjøre det, når jobben er gerdig er det bare å løse ut og selvjusteringen ordner seg selv. Om en ikke har spennt den opp før en begynner må kansje wire byttes, mulig du kan klare å lure den til men det er ikke så lett.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei og takk for svaret.

Jeg har i dag fått fikset det. Jeg var å kjøpte en ny wire. Men da jeg skulle demontere wire'n fikk jeg en til å trampe inn clutchen, mens jeg holdt igjen arma på girboksen med et brekkjern. Brekkjernet glapp over og arma gikk tilbake igjen. Å med dette var clutchwiren riktig justert. Dette gjorde vi egentlig for å få hekta av wire'n, men til min store overraskelse ble clutchen i orden av dette!

Kan være et tips om noen flere sliter med dette. Wire'n er ikke så dyr, men man sparer litt tid og en 500 lapp om man slipper å bytte :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.