Ø.k s2 understell for å bygge om audi 80 type85

Anbefalte innlegg

Noen som har 5 bolta understell fra s2 ell noe annet som vil passe på audi 80 quattro type 85?

Eller går det ann å bruke navene/spindel fra s4?

Sent from my iPhone using Tapatalk

ImageUploadedByTapatalk1330743800.817576.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må du dreie dem ned, for er ikke samme innerdiameter på lageret. Men splines på aksling er lik vel?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må du dreie dem ned, for er ikke samme innerdiameter på lageret. Men splines på aksling er lik vel?

Åja okei. Takk for hjelpa;-)

Da er det enkleste å få tak i s2 understell da;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aller aller letteste er å få tak i S2 Coupe understell, det bolter rett på.

Du trenger også drivaksler fra S2 coupe. Jeg er dog usikker på om du kan bruke S2 aksel foran, hvis du har original 016 kasse. Spørs om du ikke må ha 7A/Competition aksler foran.

Har erfart at 016kassen er smalere enn 01a/01e, så du trenger nok en aksling som er litt lengere på en av sidene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aller aller letteste er å få tak i S2 Coupe understell, det bolter rett på.

Du trenger også drivaksler fra S2 coupe. Jeg er dog usikker på om du kan bruke S2 aksel foran, hvis du har original 016 kasse. Spørs om du ikke må ha 7A/Competition aksler foran.

Har erfart at 016kassen er smalere enn 01a/01e, så du trenger nok en aksling som er litt lengere på en av sidene.

Åja, det høres jo bra ut;-)

Jeg har s4 01E v8'er kasse på den;-)

Da kan jeg vel bare bruke s2 eller kanskje s4 akslinger?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åja, det høres jo bra ut;-)

Jeg har s4 01E v8'er kasse på den;-)

Da kan jeg vel bare bruke s2 eller kanskje s4 akslinger?

Da kan du bruke S2 coupe aksler. om det er 5trinns aksler eller 6trinnsaksler spiller ingen rolle :)

S4 akslingene er nok alt for lange :nana:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kan du bruke S2 coupe aksler. om det er 5trinns aksler eller 6trinnsaksler spiller ingen rolle :)

S4 akslingene er nok alt for lange :nana:

Okei;-) da har vi lært litt idag også hehe :-)

Driver bare med c4'er vettu, så er litt ukjent med s2'er osv:-p

Men takk for hjelpa;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men du.. Hva gjør man med bak stillinga da? Bare å bytte til s2 hjul lager og til s2 navene da ell? Og s2 akslinger bak også? Det sitter s2 diff på den også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det du må passe på med drivakslene bak er vel om det er 100mm eller 110mm drivknuter inne på diffen.

Har du 110mm har du diff fra s2, men du kan bytte ut "høbbene" eller hva de nå enn kalles til 100mm om du har 100mm drivaksler.

Å drivknuten ute har lik splains på s2 og 20v 7A motor ihvertfall, mener det er likt på 10v også med delte fjærbein.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det du må passe på med drivakslene bak er vel om det er 100mm eller 110mm drivknuter inne på diffen.

Har du 110mm har du diff fra s2, men du kan bytte ut "høbbene" eller hva de nå enn kalles til 100mm om du har 100mm drivaksler.

Å drivknuten ute har lik splains på s2 og 20v 7A motor ihvertfall, mener det er likt på 10v også med delte fjærbein.

Tusen takk for god info;-)

Ingen som har deler til meg ell?:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.