#1 Skrevet Mars 3, 2012 Hver gang vacuumpumpen går, lyser det i interiørlysene. Hvorfor? Bilen kan helt random låse seg, eller åpne seg. Låseknappen på førerdøren på innsiden fungerer kun får "lås" men ikke åpne, men av og til åpner den om du trykker "lås". Av og til lyser det i kupelys når jeg bremser. Får ikke kontakt med centrallåsen via vagcom, hva kan jeg gjøre? Elektrisk vindu fungerer som det skal. Av og til når jeg skrur av tenningen begynner det å pipe for lavt oljetrykk og feil på abs.. Eneste feilkode som kommer opp er: 16885/P0501/001281 - Vehicle Speed Sensor (G22): Implausible Signal Hvor finner jeg komfort modulen som styrer sentrallåsen? Noen som har noe ideer til utbedring? koblingsskjema for vakuumpumpe tas i mot med stor takk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 3, 2012 Fant vakuumpumpen iste, og den var veldig fuktig. Skumgummien rundt den var gjennomvåt. koblet den fra og tok den ut, og da rant det vann ut av den. Demonterte den, vasket kretskortet og tørket den, og da fikk jeg kontakt med den via vagcom! Var litt eiring på kretskortet.. Fikk disse feilmeldingene: Monday,29,August,2011,17:04:40:46349 VCDS Version: Release 10.6.4 Data version: 20110418 Address 35: Centr. Locks Labels: 8D0-862-257.lbl Control Module Part Number: 8LO 862 257 E Component and/or Version: ZV-Pumpe D03 Software Coding: 00000 Work Shop Code: WSC 65535 VCID: 56A99205B21C7C3 6 Faults Found: 01367 - Central Locking Pump Run Time Exceeded (Likely Leak) 35-00 - - 01361 - Switch for Anti-Theft Alarm; Close 29-00 - Short to Ground 01360 - Switch for Anti-Theft Alarm; Open 29-00 - Short to Ground 01362 - Close Switch for Tailgate/Trunk (F124) 29-00 - Short to Ground 01363 - Switch for Central Locking; Driver's Door (F59) 27-00 - Implausible Signal 01364 - Switch for Central Locking; Passenger Door (F114) 27-00 - Implausible Signal Hvor skal jeg begynne??? Hvor er denne "Switch for Anti-Theft Alarm"??? Har jeg en såkalt komfortmodul, eller sitter denne i vakuumstyringen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 4, 2012 Ingen som har noe tips? Hva og hvor er denne komfortmodulen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 4, 2012 du har feil på mikrobrytere i bakluke,førerdør og passasjerdør...men den øverste feilkoda henviser til en lekasje i vakumsystemet da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 4, 2012 Alt på en gang? Det var mye vann i vakuum pumpen.. Er det noe annen styring av pumpen og vinduer enn styringen i pumpen ? Går det Ann og koble vekk mikrobryterne for å se om feilene forsvinner? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 5, 2012 Hvor er denne "Switch for Anti-Theft Alarm"??? Er det den som sitter i dørkarmen? For den har ikke jeg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 5, 2012 Les her: http://forums.vwvortex.com/showthread.php?1542461-MKIV-door-locks-explained-why-you-re-having-problems!!!-%28 Hvert et forsøk, men virker som du har et mer komplisert problem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 5, 2012 Kan virke som du har jord feil en plass. du kan sjekke gjennomgangen fra bilen til fører døren, kan være noen kabler som er slitt eller av. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 5, 2012 Så det kan ikke være at kretskortet i pumpa stod i vann og var irr på som gir disse feilene? Syns det virker sannsynlig jeg...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 5, 2012 Var muligens litt kjapp å lese gjennom det i sted Klart det er mest sannsynlig at det er kortet som sto i vann, du får se om du får tak i en brukt vakum pumpe, mener å huske denne kostet rundt 7 høvdinger hos møller da jeg sjekket for 3 år siden til min B5 Ninja edit: Ja det er den bryteren du har lagt bilde ut av som er til alarmen. - Om jeg ikke husker helt feil her, har du en komfort modul under teppet på v/s forran. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 5, 2012 pumpa får du brukt i sverige for rundt 6-700kr 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 5, 2012 Hadde ikke komfortmodul. Alt blir styrt av styringen i pumpa:) fikk fiska og tørka kortet og det ble bra igjen! Får se hvor lenge det holder 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...