Automat virker litt treg igangkjøring

Anbefalte innlegg

Når madamen skal kjøre avgårde syntes hun at automaten er litt treg, kun ved start dette skjer. Setter den i Drive og tar noen sekunder før den reagerer. Akkurat som den ikke følger helt med, er byttet olje og filter på den og hjalp ikke. Er ikke noe stort problem dette men har noen erfart det samme og om det kan justeres på noe kanskje ? Virker helt grei ellers.

Golf 1.6 bensin 98 modell. gått 133000km.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du tappet av den gamle oljen, eller har du flushet?

Jeg er generelt ikke for å flushe automatkasser, men dersom oljen er veldig bedriten kan du jo prøve å flushe evnt skifte flere ganger etter hverandre.

Det du beskriver høres ut for meg som gammel og seig olje som går tregt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du tappet av den gamle oljen, eller har du flushet?

Jeg er generelt ikke for å flushe automatkasser, men dersom oljen er veldig bedriten kan du jo prøve å flushe evnt skifte flere ganger etter hverandre.

Det du beskriver høres ut for meg som gammel og seig olje som går tregt.

Det er byttet olje+filter nå nylig. Ikke flushet den. Bør kansje vurdere nytt oljebytte da.

Kan nivå på olje ha noe å si ? Skjer når den er kald for det meste.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

når jeg bremser ned i kryss, står stille og skal ta igang igjen. Gir gass og turtallet kommer men bil drar ikke avgårde med en gang. Plutselig tar den så det rykker avgårde.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skift olje på nytt og dobbeltsjekk at nivået er korrekt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor er du ikke for å flushe automaten? Fordeler/ ulemper? Høres jo bra ut å få byttet all oljen,men jeg er ingen ekspert

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom man har en automatkasse som har gått 150 000 km uten olje- og filterskift er oljen sort som tjære. Det vil da ligge skitt rundt omkring i girkassen og i ventilhuset. Flusher man da girkassen vil man få ut tilnærmet all den gamle oljen, og dette kan bli et slags "sjokk" for girkassen i form av at all den nye oljen kan løsne gammel skitt som den gamle oljen ikke klarte å ta med seg. I ventilhuset og solenoidene er det hårfine tolleranser, og denne skitten kan da sette seg fast her, og da har man et problem.

...derfor er det bedre - i mine øyne - skifte det man får ut med bunnpannen sammen med evnt filter for de kassene som har det, kjøre en liten stund og skifte igjen osv osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner poenget,var noe slikt jeg hadde sett for meg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.