#1 Skrevet Mars 4, 2012 Har tenkt å kjøpe et induction kit. Men hvilket av disse 2 er best? Pipercross eller KN? Spurte selgeren, og fikk svar; "The filters are very similar and really it is a personal choice. The pipercross uses foam which is less restrictive, however the K&N has a cold air duct pipe to bring cool air to the filter." Står på begge at det skal øke effekten litt, men noen sier omvendt.. Hva er rett? Om det står kun på utseende blir det Pipercross. http://www.ebay.com/itm/57-0286-K-N-57i-Induction-Kit-VW-Bora-1-6-/200635239287?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2eb6cacb77#ht_1614wt_1110 http://www.ebay.com/itm/VW-Bora-1-6-16v-00-on-Pipercross-Foam-Induction-Kit-/200635293745?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2eb6cba031#ht_1661wt_1110 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 4, 2012 glem pipercross greiene, ser ut som at motorn kommer til å suge evig mye varmluft... dvs at du taper effekt. Det forenklede regnestykket er enkelt 1 grad celcius vamere luft = en tapt hest, men det er avhengig av motorn og kanskje noe mindre på din. Det skalerer vel heller tvilsomt lineært også... Eneste måten du kan tjene effekt ved å bytte til slike luftfilter er at du får kjøligere luft inn i innsuget + til en hvis grad får lufta som kommer inn gjennom fronten til bilen til å skape et trykk som presser luft inn i motorn... Men ikke regn med at du merker noe forskjell idet heletatt, fordi det vil du garantert ikke. I så fall så er det psykologisk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 4, 2012 Jeg har nå kjørt KN 57i kit i 15.000km. Greit filter, men blir mye lyd av det. Har du turbo får du skikkelig harry "dumpventil-effekt". Fabian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 4, 2012 Så dere anbefaler K&N da? Er egentlig mest for lyden jeg vil kjøpe, og litt kulere motorrom 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 4, 2012 Jepp, gå for KN. Den andre så jo ut som en skitten svamp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 17, 2012 Ok tror det blir K&N da Men, blir det noe trøbbel med luftmengdemåler osv? Slik er motoren min: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 17, 2012 Siden du kun har en sånn liten strikkmotor er det mye penere om du lar det være orginalt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 17, 2012 Jeg får ikke feilkoder på min. Fabian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...