Refleks plate Audi 80/90 Typ89, cab og B4!

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Som kjent er refleksplate til Audi 90en fin oppgr til Audi 80 typ89..

Har en 92 80 B4 og lokket bak er jo litt anderledes enn typ 89, så regner ikke med disse platene passer der. Lurer på om noe passer på rompa til en B4, feks refleksplata til en B4 cab?? Noen som vet??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sorry mann, cabens bakende er helt unik, lampene er endel mindre enn på B4 sedan. Det eneste alternativet på en B4 er vel USA-lamper bak tror jeg. Jeg vet noen har montert RS2 platen på B4. Jeg skjønner ikke helt hvordan denne skal passe, det er jo forskjellig profil på baklysene. Siste alternativet er å lakke skiltrammen tornadorød?

 

2490580040_large.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmmmm, er dumt det der altså!! Må forske litt på dette:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett en svensk S2 sedan på Gatebil et par ganger. Den har rød refleksplate rundt skiltet i stedet for den svarte, originale plastdelen. Nå har jeg ikke fått prøvd ut dette i praksis selv, men for meg ser det ut til at utgangspunktet hans er midtdelen fra en Coupe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tanken slo meg at du kan jo gjøre "V8 på typ 81" trikset med en S4 eller S6 bakplate. Det vil si, kappe og korte en slik inn på midten. Denne skal dermed passe! Har tidligere sett 80 B4 som har fått montert A6 baklys med skiltramme, så da vet man at dette skal passe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett tyske biler på treff som har løsninga du skisserer, Per. Da er det dog snakk om at man har brukt en vanlig A6-skiltramme/midtdel som er lakka i bilens farge.

 

Den svenske S2 sedanen jeg nevnte har indre baklys fra B4 og en baklysrød midtdel. Med litt flaks dukker den opp på treff i år også, så det lar seg gjøre å snike seg til et bilde eller to:).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På B4 Avant passer typ89-refleksplaten med litt modding av håndtaket, men på sedan er det kun RS2-refleksplaten som passer. Skiltplasseringen blir da flyttet ned til bakfangeren så du må også ha denne fra en RS2. Men som du nevner, så går det jo an å prøve å modde til noe selv.

 

3.audi%2080%20b4%20heck%20s-line.jpg

 

DSCF6525.jpg

 

Ellers er det større røde felt på Audi 80 Color-edition baklampene, effektivt selv om dette kun er en ørliten endring.

 

compi-rdec-3-foto_534450_17387056_183621

 

08240075.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den svenske S2 sedanen jeg nevnte har indre baklys fra B4 og en baklysrød midtdel.

 

Kanskje han bare har lakket den originale midtdelen Tornadorød? :P Du får se om du finner den på garaget.org ;)

 

men på sedan er det kun RS2-refleksplaten som passer.

 

Dette syns jeg er merkelig (ja, jeg ser bildet), for T89/B4 Avant har en helt annen profil på lyktene enn B4 sedan. Da skjønner jeg egentlig ikke hvordan RS2-delen passer med sedan baklykter? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje han bare har lakket den originale midtdelen Tornadorød? :P

 

Det var den snodigste Tornadorøden jeg har sett, for den hadde samme strukturoppbygging i glasset/overflata som baklyktene har;).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja er mye rart... Men likte godt lysa fra color edition... Viste ikke at de var slik.. Utgjør faktisk mye.. Er jo mange som setter RS2 plate på, så må jo gå dette skulle man tro.. RS2 sedan rompe er nice!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ser det ut til at Per hadde rett og at avstandssynet mitt ikke var all verden bra i depotet på Rudskogen for noen år siden. På dette bildet av bilen jeg nevner ovenfor ser det unektelig ut til at plata mellom baklysa er malt i en tett, rød farge:

 

large_168233-20102769df2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.