#1 Skrevet Mars 5, 2012 Min tennplugg på første sylinder løsnet under en forbikjøring igår, fikk svingt inn på en bensinstasjon og lånt pluggnøkkel og strammet det litt sammen for så å komme meg hjem. Idag tok jeg ut pluggen og fant ut det jeg fryktet, nemlig at gjengene i toppen er ødelagt! Her er noen bilder Også tennpluggen: Så kommer spørsmålet, hva gjør jeg nå? Må det gjenges opp nye gjenger i toppen? Da er det vel fare for at det havner spon ned i sylinderen? HJELP! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 5, 2012 Helicoil.. mange forskjellige erfaringer med dette på forumet, men enden på visen er nok at du må gjenge opp der ja, med fare for spon i sylinderen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 5, 2012 Det finnes vel innsats gjenger til plugghull mener jeg huske. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 5, 2012 Har tilgang til gjengeverktøy så kan jo prøve det også håpe på at evt. spon forsvinner med eksosen... Er dette standard M-gjenger? Eller brukes det en spesiell vw-standard med annen stigning osv? Men hvordan kan dette ha skjedd? Er det tennpluggen som ikke er festet godt nok ved forrige service eller kan det være noe alvorlig feil med stempel/råder++ i sylinderen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 5, 2012 Det finnes vel innsats gjenger til plugghull mener jeg huske. Innsatsgjenger, en form for "rørleggerteip" av stål da eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 5, 2012 Du kan høre med noen forskjellige verksted om de har mulighet til å gjøre noe slikt uten å få spon ned i stemplene. Du har vel drad godt til med håndmakt ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 5, 2012 Da har jeg ringt mye rundt til diverse verksteder og møller ville bytte hele toppen. Men fikk tak i et verksted som ville borre opp å sette inn innsatsgjenger (helicoil) uten å ta toppen av motoren. ca. en times jobb så tror det blir billigere enn å kjøpe rep.sett selv og begynne med innsatsgjenger... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...