Anbefalte innlegg

Min tennplugg på første sylinder løsnet under en forbikjøring igår, fikk svingt inn på en bensinstasjon og lånt pluggnøkkel og strammet det litt sammen for så å komme meg hjem.

Idag tok jeg ut pluggen og fant ut det jeg fryktet, nemlig at gjengene i toppen er ødelagt!

Her er noen bilder

2012-03-05_11-34-55_171.jpg

2012-03-05_11-35-15_195.jpg

Også tennpluggen:

2012-03-05_11-36-06_138.jpg

Så kommer spørsmålet, hva gjør jeg nå?

Må det gjenges opp nye gjenger i toppen? Da er det vel fare for at det havner spon ned i sylinderen?

HJELP!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helicoil.. mange forskjellige erfaringer med dette på forumet, men enden på visen er nok at du må gjenge opp der ja, med fare for spon i sylinderen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes vel innsats gjenger til plugghull mener jeg huske.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tilgang til gjengeverktøy så kan jo prøve det også håpe på at evt. spon forsvinner med eksosen...

Er dette standard M-gjenger? Eller brukes det en spesiell vw-standard med annen stigning osv?

Men hvordan kan dette ha skjedd? Er det tennpluggen som ikke er festet godt nok ved forrige service eller kan det være noe alvorlig feil med stempel/råder++ i sylinderen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes vel innsats gjenger til plugghull mener jeg huske.

Innsatsgjenger, en form for "rørleggerteip" av stål da eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan høre med noen forskjellige verksted om de har mulighet til å gjøre noe slikt uten å få spon ned i stemplene.

Du har vel drad godt til med håndmakt ? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg ringt mye rundt til diverse verksteder og møller ville bytte hele toppen.

Men fikk tak i et verksted som ville borre opp å sette inn innsatsgjenger (helicoil) uten å ta toppen av motoren. ca. en times jobb så tror det blir billigere enn å kjøpe rep.sett selv og begynne med innsatsgjenger...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.