#1 Skrevet Mars 5, 2012 (endret) Heisann!! Det ser ut til att det kommer olje ut topplokket rundt dysa, er dette ein pakning som lett kan bytest ut eller er det ein del av topplokket, att eg må bytte heile topplokket?? Det er samme problemet på begge sidene.. Er det mulig å kjøpe pakning enkelt vis, kommer dei som sett osv.. evt om nokon her inne som har eit par topplokk brukt til salgs?? Takker for svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 5, 2012 (endret) Det er rundt dysa? Det sitter en (eller er det to?) O-ring(er) på dysa. Kan være verdt å ta en titt på disse. Dysene er også svært enkle å ta ut. Men pass på å ikke få noe drit nedi hullet til dysa. EDIT: Vet ikke om dette gjelder på din motor, siden diesel er forskjellig fra bensin. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 5, 2012 Du må bytte toppdekslene måtte det på min fikk ikke kjøpt nye tettninger: bh : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 5, 2012 Tipper du mener at det kommer olje ut av toppdekselet? I såfall er det slik Lasse sier at Møller ikke leverer pakningene separat, til tross for at de er enkle å ta av og på. Imidlertid er det ofte pga sand og skitt at det blir utett, og ikke nødvendigvis fordi pakningen er dårlig. Du kan derfor forsøke å rengjøre pakningen skikkelig og montere sammen igjen. Ulempen er at det er litt jobb å forsøke, siden toppdekselpakningene må klines inn med pakningsmasse i tillegg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 5, 2012 Tipper du mener at det kommer olje ut av toppdekselet? I såfall er det slik Lasse sier at Møller ikke leverer pakningene separat, til tross for at de er enkle å ta av og på. Imidlertid er det ofte pga sand og skitt at det blir utett, og ikke nødvendigvis fordi pakningen er dårlig. Du kan derfor forsøke å rengjøre pakningen skikkelig og montere sammen igjen. Ulempen er at det er litt jobb å forsøke, siden toppdekselpakningene må klines inn med pakningsmasse i tillegg. Dette høres greitt ut, har ikkje tenkt sånn på det Dette skal eg prøve!! Takker for svar!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...