#1 Skrevet Mars 5, 2012 (endret) Hei. I den siste tiden så har jeg lagt merke til at bilen min bruker vann.. første gangene jeg la merke til dette så holdt den seg stund kanskje mellom 1-2 måneder før jeg måtte fylle etter. men om det skjer oftere nå begynner jeg å anntyde. Dette kan jo så klart være gåen toppaking som jeg inderlig ikke håper at det er. Er det noen som har noe tips til hva det kan være? utenom det jeg har nevnt over så klart. Setter stor pris på den hjelpen jeg kan få fra dere. Mvh. vegard 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 5, 2012 Ryker det hvitt av bilen? Er ingen drypp under den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 5, 2012 Takk for svar. Ja bilen ryker når det er minus ute.. men når det er varme grader kan jeg ikke se at den ryker noe som helst. Skal prøve å få tatt en titt under bilen får se om det er noe lekasje. Har hørt at det er vanlig at disse bilene ryker en del, i følge di innleggene på forumet her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 6, 2012 Hadde det vært hvit røyk hele tiden hadde garantert topp pakningen vært gåen. Hvordan er oljen på den? ikke grå hvit vel? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 6, 2012 Nei skiftet olje her om dagen. og den har den vanlige fargen.. Svart/brun kan heller ikke se at det har kommet noe olje i vannet heller. Noen andre som har vært borti samme problem? med at disse bilene bruker vann el lignende? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 6, 2012 Ingen som har noe tips å komme med ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 6, 2012 Det billigste er vel å finne en vannlekkasje ja.. Sjekk inni copeen under varmeapparatet. Ellers er det raskt å skru ut tennplugger å lyse ned på stempeltoppene for å se at alle er like sotet og skitne. Er også enkelt å trykksette kjølesystemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 6, 2012 Takk for svar Eirik Stensland. Hvor under varmeapperat skal jeg sjekke for evnetuelt lekkasje ?? Hørt at det er en normal ting på disse bilene, det med varmeapparatet. Tar og sjekker di andre tingene du har nevnt også. Det billigste er vel å finne en vannlekkasje ja.. Sjekk inni copeen under varmeapparatet. Ellers er det raskt å skru ut tennplugger å lyse ned på stempeltoppene for å se at alle er like sotet og skitne. Er også enkelt å trykksette kjølesystemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 6, 2012 Varmeregisteret kommer du til ved å fjerne plastikken over vannkassa. Da ser du inngangene imellom vifta og releboksen i motorrommet. En annen feil som jeg har vært borti et par ganger er at retur tappen ut fra ekspansjonstanken ryker\slår sprekker. Da vil vannet kokebort pga trykket. Min lekker forøvrig nå via en pitteliten sprekk ved øvre radiatornippel\slange. Kan også være klemma på undersiden av ekspansjonstanken som må strammes\byttes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 7, 2012 Jeg hadde en tilsvarende mystisk lekkasje som deg. Samme bil og motor og. Måtte etterfylle pittelitt innimellom. La merke til at det var noen små dråper på bakken helt tilfeldig, og sporte det helt opp til vacuum spjeldet til varmeregisteret. Dette ligger i vannkassen under frontruten. Se den rosa avleringen rundt klokken : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 7, 2012 Takk for gode svar Folkens! Håper dette kan hjelpe meg også. Bare håpe det kan være noe av dette som er problemet.. Og ikke toppakning 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 9, 2012 (endret) Har nå funnet feilen. Tok en titt under motorommet idag mens bilen var i driftstemperatur. Da lakk det fra den øvere slangen som går fra ekspansjonstanken og videre til radiator. den nippelen som er der er kaputt.. med andre ord ødelagt. Etter det jeg har fått med meg, så er det vist en svakhet på disse bilene eller generelt vag at ekspansjonstanken sprekker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 10, 2012 Ja, det kan stemme det, sett den feilen på flere. Kostet ca 400kr for en ny exp tank hos møller når jeg handlet for 2 år siden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 10, 2012 Okei Ja så den kostet 350 kr på norsk bildelesenter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...