#1 Skrevet Mars 5, 2012 På min forrige bil hadde jeg montert inn US lys , slik at blinklysene foran lyste svakt oransj sammen med park... ble stoppet i teknisk kontroll og fikk beskjed at dette ikke var etter kjøretøyforskriftene og jeg fikk da mangellapp på dette å måtte vise bilen uten... vurdere å kode til US oppsett på min nye A3 sportback .. men gidder ikke dette hvis det skal bli problemer og måtte vise o.l .... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 5, 2012 Jeg ble stoppet for 2 uker siden pga det samme.. Jeg påstod at det var originalt og forklarte at flere biler har dette, blant annet nyere Volvoer og amerikanske biler.. Han rista på hodet og sa det ikke var originalt, men jeg fikk da gå uten mangellapp Ser ikke helt problemet til SVV egentlig.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 5, 2012 Det er ulovlig når det lyser oransje rett frem, ikke oransje sideveis. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 5, 2012 Jeg ble stoppet for 2 uker siden pga det samme.. Jeg påstod at det var originalt og forklarte at flere biler har dette, blant annet nyere Volvoer og amerikanske biler.. Han rista på hodet og sa det ikke var originalt, men jeg fikk da gå uten mangellapp Ser ikke helt problemet til SVV egentlig.. Akkurat det samme jeg sa også... men jeg slapp ikke unna ... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 5, 2012 Jeg påstod at det var originalt og forklarte at flere biler har dette, blant annet nyere Volvoer og amerikanske biler.. Det er vel typegodkjent på disse bilene. Nyere volvo / bmw osv. Og det blir noe annet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 5, 2012 Det er vel typegodkjent på disse bilene. Nyere volvo / bmw osv.Og det blir noe annet Ja er jo sant det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 5, 2012 Dessverre ikke lov.. Det ser jo veldig fint ut da.. lyst på selv.. Vurderer nesten å koble slik at jeg får bryter på det.. bare å kunne skru av å på.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 5, 2012 Dessverre ikke lov.. Det ser jo veldig fint ut da.. lyst på selv.. Vurderer nesten å koble slik at jeg får bryter på det.. bare å kunne skru av å på.. Ja er jo en mulighet det .. hadde tenkt å gjøre det på den forrige bilen ... for der hadde jeg montert inn sånn modul.. og der kunne man koble inn bryter ... men dritt å bli stoppa da ... kan jo risikere å få full kontroll etterhvert... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 5, 2012 Ble stoppet av UP i går.. Han sa ikke noe på park i blinklys, men jeg fikk pryl fordi jeg har gule spredere.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 5, 2012 Ble stoppet av UP i går.. Han sa ikke noe på park i blinklys, men jeg fikk pryl fordi jeg har gule spredere.. spreder som tåkelys? Det har no ikkje noke å sei gule lys er lovlige så sei at han skal klappe igjen neste gang:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 5, 2012 Jeg har blitt stoppet av politiet uten at US-lysene har blitt kommentert, og bilen gikk til og med gjennom EU-godkjenning uten anmerkninger . Men lovlig er det vel ikke . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 5, 2012 Kunne ha tenkt meg og ha vært flue på veggen når de på svv går igjennom lykter og ledninger for og finne noe uorginalt på nyere Audi som har blitt kodet om 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 5, 2012 Som sagt over her, biler som er typegodkjent med dette kan ikke brukes til sammenligning. Har selv blitt stoppet av politiet uten at de kommenterte det. Men i teknisk hadde det nok blitt kommentert. Fabian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 5, 2012 Hadde det på golfen jeg hadde. Ble også stoppa fordi de mente det var noe galt med blinklysa mine:p Og dette måtte jeg få noen som hadde peiling til og se på haha 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 5, 2012 Det er et par ting og tang ang. amerikanske lys. Det er lovlig på biler som har blitt importert som flyttegods, for her gjelder regler for lys fra 1939 eller noe slikt. Merkelig, men sant. Videre sier reglene for det første at parklys skal være hvite, ikke oransje. For det andre skal blinklyset være mørklagt mellom blinkene. Ja, er bilen typegodkjent så er det noe annet enn det som er modifisert. Kunne ha tenkt meg og ha vært flue på veggen når de på svv går igjennom lykter og ledninger for og finne noe uorginalt på nyere Audi som har blitt kodet om Ja, for de har nok aldri hørt om hiddenmaskiner, og muligheter for programmering av bilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...