Bytte fra ABS til vanlig på G2. Problem med pedaler

Anbefalte innlegg

Holder på og bytte fra abs til vanlige bremser på golfen min da jeg er lei av abs enheter som ikke funker. Men det dukket opp ett snodig problem da jeg skulle bytte i dag.

Skrudde ut hele braketten med master clutch og hele bremseenheten på. Gjorde det samme med en delebil jeg hadde stående. Så trodde da at det bare skulle være og bytte over. Men når jeg koblet på bremsepedalen så går ikke den langt nok bak til at den treffer bryteren for bremselysene. Så de vil stå på hele tiden.

Hvorfor gjør den det? Er det forskjell på pedalsettet som er brukt på biler med og uten abs? Eller kan det være at det staget som går inn i bremsekraftforsterkeren henger fast og vil ikke helt ut? Prøvde og dra og pumpe men kom ikke lengre ut.

Den braketten som holder bremsekraftforsterkeren på de to enhetene ser ikke like ut så tror ikke det skal gå og få de over.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke på golf 2 men på golf3 er denne bryteren justerbar. Type teleskopjustering.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det funket på den andre bilen. SJekket bryteren som sto i det pedalsettet, og den var like lang. Vet ikke om disse bryterne er teleskop. Så ikke sånn ut.

Men er det forskjell på pedalsettene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen med inspill? Er det forskjell på lengden på staget fra bremsekraftforsterkeren? Eller er det forskjellige pedalsett? Eller har jeg rett og slett ikke fått den langt nok ut?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er teleskop på den staget som kommer ut av bryteren,,, må klemme den helt sammen så trekkes ut igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men, hvordan står pedalen i forhold til clutch og slik da? mye lengre inn?

kan vel justere lengden på staget inn på bremsekraft forsterker

jeg har gjort dette hos meg, men ikke faen om jeg husker HVA jeg gjorde for å få pedalen hakket lengre opp :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke snakk om mye. Mangler vel 1 cm før den er borti bryteren. Men det er som sagt langt nok...

Justering av staget kan jeg sjekke... Noen som kan bekrefte om det er slik man gjør det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vert og sett litt til på dette og det er bremsekraftforsterkeren det er noe rart med. Tok ut alt igjenn, og satte den på det pedalsettet som kommer fra samme bilen, og der og manglet det litt for at pedalen ska rekke tilbake til bryteren.

Hva kan ha skjedd ifra jeg tok den ut?

Hvilke bremsekraftforsterkere er det som passer i golfen? Noen som har kanskje?

Skal nevnes at jeg har S2 calippere...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har prøvd mange forskjellige bremsesystemer i min bil. Org ABS, A3 abs, A3 uten ABS, Golf 3 uten ABS, og det som står i nå er en vakum enhet fra G2 16v uten ABS. Husker ikke hvor braketten er fra, men bremsepedalen min kom for høyt ift det forrige oppsettet. Så jeg borret bare et nytt hull for pinnen som går inn på bremsekraftforsterkeren på bremsepedalen. Da fikk jeg pedalen akkurat der jeg ville ift de andre pedalene.

Angående bryteren til bremselyset, virker det teleskopisk som nevnt over. Bare å klemme den sammen med makt, og justere den ved å trekke den ut i riktig lengde etterpå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jo du motsatt problem som meg. Men du har vel ikke en ekstra bremsekraftforsterker liggendes som vil fungere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var oppe å kikket litt mer på dette, og spesielt selve bremselys bryteren, og den var som det nevnes her teleskopisk. Den sto helt i bånn så jeg hadde mye og gå på her. Tok ut bremsekraftforsterkeren i går så fikk ikke dobbeltsjekke at bryteren ble lang nok, men det så sånn ut. Så skal få sjekket det senere i dag, men det kan se ut som at det løser problemet mitt! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var denne i orden. Var bare og trekke bryteren litt lengre ut så traff den pedalen. Så nå skal alt være i orden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.