A6 abs og esp lampe. Rattposisjons-sensor ein omdr. feil

Anbefalte innlegg

Bilen er ein A6 2,5TdiQ 2000mod 4b.

Eg har byttet tannstang og etter det begynte lampa for ABS og ESP å lyse! Eg har vaska kontakter med spray osv men lampene lyser fortsatt.. Det er altså ingen ABS eller ESP på bilen lenger. Når bilen er kald og eg skal begynne å kjøyre bremser bilen opp og esp`en blinker. Dette skjer berre ein gong så kan eg kjøyre videre.

I det siste har den store røde varsellampen begynt å lyst i lcd skjermen, oljenivået er innenfor der det skal og er ingen synlige feil eller merkbare feil..

Eg skal ta diagnose, har berre ikkje hatt muligheten endå. Håpte igrunn nokon her kunne ha ein formeining :)

Takker!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke så mye peiling, men etter det jeg har forstått så er det endel som får problemer med den styreenheten til ABS/EPS'n.

En kamerat av meg hadde det samme problemet for ett par mnd siden, og han måtte bytte styreenheten på ABS'n :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Usikker på om det kan være samme symptom som min passat. Men det kan være luftmengdemåleren eller "bremselysknappen" under pedalen? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her kan du få mye muligheter på feil det kan være, ta en diagnose først som sist.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var så enkelt som att rattposisjons-sensoren som var ein omdr. feil! Problem løst :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.