Audi kjørecomputer anno 1994

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan denne type kjørecomputer regner ut bensinforbruk?

Og vil den fortsatt vise riktig etter en chiptuning?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min S4 er 'like riktig' både før og etter chip/turbo, tipper at så lenge du bruker samme dyser og bensintrykk (=kjent forbruk pr. 'dæsj' bensin) vet den hva som går igjennom. Sånn ville jeg laget den, i hvertfall.. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Da er det hjernen i bilen som gir beskjed om det og ikke noen sånne mekanisk målegreier. Kjekt å vite : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Omtrent hvor mye øker klimaanlegget på bilene fra denne perioden bensinforbruket når det er slått på vs. avslått?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vel opplevd ca. 0.5-1 dl/mil ved varm sommer, men dette er _veldig_ varierende.. :P Har egentlig ikke tenkt så mye på det, men så har ikke klimaen funket de siste årene heller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klimaen bruker bare mer bensin når kompressoren/kjølingen står på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørecomputeren skriker ut at det bare er 50 km igjen å kjøre, men ifølge bensintankmålernåla bør det være 10-15 liter igjen på tanken. Det må da bety at "reservetankbensinen" er holdt utenfor beregning av restkjørelengden? (Sånn at reell restkjørelengde faktisk er lengre enn 50 km.)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har mye hvordan en kjører. Hvis gjennomsnittet den siste perioden er høy, varsler den mye tidligere enn om du skulle ha kjørt rolig. Ved rolig kjøring varsler min at det er ca 150 km igjen om jeg ikke husker feil. Kjører jeg litt aktivt melder den om ca 50-70 km som din.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjennomsnittsforbruket viser 1,24 l på mila, så det kan ikke være det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjennomsnittlig forbruk måles over 10 mil, mens beregning av restkjørelengden måles mye hyppigere. Hvis du drar på skikkelig en gang, så vil du se at reskjørelengden forandrer seg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.