Mobil1 olje på touran diesel

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaringer med denne oljen på en 2.0 tdi? Etter anbefalinger byttet jeg fra shell til castrol på bilen for et par år siden, og oljeforbruket gikk ned.

Et verksted like ved der jeg bor anbefaler meg å bytte til Mobil1 da det er det han har. Kun et spørsmål fra en uvitende person.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er ingen ekspert på oljer, men har til dags dato ikke lest noe negativt om Mobil 1 oljen. Har kjørt på Mobil 1 5-50 Rally Formula de siste 10 år. Pass dog på at den oljen du velger tilfredsstiller kravene for din motor og partikkelfilter. Dette står i instruksjonsboka.

Mvh

EW

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mobil1 ESP holder kravene til 2.0TDI, jeg har brukt denne og har ingenting å klage på...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres greit ut. Spørs om det ikke blir mobil1 da gitt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva sier de lærde om å bytte motorolje i hytt å gæver egentlig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener da bytte av merke selvfølgelig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke alltid det er like stor suksess å bytte mellom de ulike merkene, kan gi stort forbruk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det motsatte skjer ved bytte fra shell til castrol ser det ut til. Mange, meg inkludert, som har fått redusert oljeforbruket en del etter dette. Er vel litt derfor jeg startet tråden også for å høre andres erfaringer med mobil1, bla opp mot forbruk som mange nevner er problemet ved bruk av shell f.eks.

Hvis man bytter olje, og opplever et høyere forbruk har vel det mer med kvaliteten på oljen å gjøre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min erfaring er også at om en går bort i fra shell går forbruket ned i de fleste tilfellene, men å bytte for mye mellom de forskjellige merkene er ikke så lurt.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Shell og Exxon Mobil eier/deler firmaet som produserer tilsetningsstoffene til begges (og andres) motoroljer.

Ref: http://www.infineum.com

Er begrenset hvor forskjellige egenskaper motoroljer kan få når de deler tilsetningsstoffer.

Er mindre enn et dusin slike produsenter på verdensbasis.

Om du velger produkter fra Shell, Exxon Mobil, BP (som eier Castrol) eller andre spiller liten rolle så lenge motoroljen overholder spesifikasjon angitt av VW/Audi. Finnes ikke dårlige motoroljer så lenge spesifikasjon er iht. motorprodusent. Eneste dårlige motorolje er den som byttes for sjeldent.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes ikke dårlige oljer så lenge spesifikasjon er iht. motorprodusent. Eneste dårlige motorolje er den som byttes for sjeldent.

Vel, helt uenig !

Bytte intervall er vi eing i da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men likefullt kan skifte mellom ulike oljemerker gi et forbruk av olje, iallefall for det første skiftet. Så bruker det å stabilisere seg igjen.

mvh Frode Neergård

sent fra min HTC via Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.